موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
211388
۰۸ دی ۱۳۹۸

برنامه حمایتی برای حضور اسباب‌بازی ایرانی در دست کودک ایرانی

در شرایطی که با کاهش واردات اسباب بازی، بازار برای حضور اسباب‌بازی‌های ساخت ایران مهیاست، پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی قرار است محلی برای گردهمایی بازیگران اصلی صنعت اسباب بازی ایران باشد.

به گزارش کودک پرس ، حسین ربانی، رئیس جشنواره اسباب بازی در نشست رسانه‌ای این جشنواره گفت: وقتی واردات اسباب‌بازی کاهش پیدا کرده، بهترین فرصت برای رشد تولید ملی است. گردهمایی تولیدکنندگان و فعالان اسباب‌بازی هدف اصلی جشنواره است تا فرصت‌های عرصه اسباب‌بازی بررسی شود.

ربانی اضافه کرد: دولت هنوز حمایتی از صنعت اسباب‌بازی ندارد. اشتغالزایی در صنعت اسباب‌بازی بالاست. ایجاد تولید منسجم از طریق شهرک اسباب‌بازی نیز می‌تواند در این عرصه تأثیرگذار باشد. ربانی با اشاره به تولید فیلم سینمایی و انیمیشن از سوی کانون افزود: هدف ما این است که تولید محصولات جانبی از جمله اسباب‌بازی این آثار را افزایش دهیم. رئیس جشنواره ملی اسباب‌بازی تأکید کرد: در حوزه اسباب‌بازی نشست‌های تخصصی در کانون با حضور فعالان بخش خصوصی صنعت اسباب‌بازی برگزار کردیم، زیرا هدف ما در کانون این است که در عرصه تولید کمتر حضور پیدا کنیم و بیشتر به طراحی و ایده‌پردازی بپردازیم. محسن حموله، دبیر جشنواره ملی اسباب بازی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره بیان داشت: از جمله اهداف این جشنواره حمایت از کالای ایرانی در راستای شعار سال، افزایش کارکرد‌های اسباب‌بازی، برقراری ارتباط میان فعالان این عرصه و کمک به صنعت اسباب‌بازی است که مخاطبان آن تمام طراحان، تولیدکنندگان اسباب‌بازی و فعالان این عرصه، مراکز تحقیقاتی از جمله دانشگاه‌ها، خانواده‌ها و مربیان از جمله مربیان پرورشی هستند. امسال رشد چشمگیری در برپایی نمایشگاه تخصصی داشتیم و شاهد رشد بیش از ۶۰-۷۰ درصد در این عرصه بوده‌ایم. بیش از ۱۶۰ تولیدکننده ۲ هزار اسباب‌بازی را در نمایشگاه ملی اسباب بازی معرفی می‌کنند؛ ۶۰طراح با ۶۰۰ طرح متنوع در زمینه عروسک ایرانی در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
حموله در ادامه گفت: در جشنواره امسال از ۳۰ عنوان اسباب بازی کانون هم رونمایی می‌کنیم. در بخش بازار بزرگ اسباب‌بازی جشنواره هم ۱۶۰ تولیدکننده اسباب‌بازی و عروسک‌ساز حضور دارند. در بخش فروشگاهی نمایشگاه هم هزار و ۲۰۰ اسباب بازی متنوع و ۴۰۰ تولید عروسکی دیده می‌شود. امسال بازی خانه و تماشاخانه سیار را به استان سیستان و بلوچستان اعزام می‌کنیم.

دبیر جشنواره اسباب بازی افزود: امسال از سه تولیدکننده، سه پیشکسوت و سه نهاد مربوط به صنعت اسباب‌بازی قدردانی می‌شود. شادی‌پیمایی و عروسک‌های غول‌پیکر را طی دو روز در جشنواره خواهیم داشت و ناصر آویژه نیز نمایشی محیطی در ایام جشنواره اجرا می‌کند؛ تماشاخانه سیار را به استان سیستان و بلوچستان ارسال می‌کنیم.

منبع: روزنامه جوان
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار