موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
210019
۱۱ آذر ۱۳۹۸

پوستر جشنواره هنرهای نمایشی کانون با «پوپک» معرفی شد

پوپک، پرنده قصه سیمرغ عطار، عنصر اصلی پوستر هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

به گزارش کودک پرس ، پوستر هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

این پوستر روز 7 آذر و هم‌زمان با برپایی نشست فصلی مدیران کانون سراسر کشور در تهران و با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون رونمایی شد.

علیرضا گلدوزیان، طراح این پوستر، با بیان این‌که پوپک، پرنده قصه سیمرغ عطار، نمادی از آینده کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به هنرهای نمایشی است، گفت: به دلیل اینکه نوشته‌های این پوستر زیاد بود، باید کاری انجام می‌دادم تا تعادل کار حفظ شود و نوشته‌ها، تصاویر را تحت‌تاثیر قرار ندهند. برای همین از تصویرسازی حروف کمک گرفتم. همان‌طور که در پوستر مشاهده می‌کنید، هشت در برخی جاها شبیه به گربه است و در جاهای دیگر شبیه چشم است.

او با اشاره به استفاده از پرنده «هدهد» در طراحی این پوستر توضیح داد: از آنجایی که «آینده را باید ساخت» شعار جشنواره است و به نمایش به عنوان تمرینی برای ساخت زندگی آینده نگاه شده است، استفاده از پوپک یا همان شخصیت هدهد را پیشنهاد دادم با این رویکرد که این بچه‌ها قرار است در آینده سیمرغ بگیرند.

 

گلدوزیان ادامه داد: نخ‌هایی که پوپک را نگه‌داشته‌اند، نمایانگر تئاتر عروسکی است و البته این نخ‌ها باعث شکسته شدن فضا شده است. به طوری که انگار مخاطب تصویر پلان‌بندی شده‌ای را می‌بیند. نمادهای دیگری همچون حاجی فیروز و دیگر شخصیت‌های عروسکی هم در این پوستر استفاده شده‌اند.

 

او تأکید کرد: سعی کردم از حیوانات به همان شکلی عروسکی که در صحنه تئاتر مورد استفاده قرار می‌گیرند در پوستر استفاده کنم.

به گفته گلدوزیان تمام تصاویر پوستر به شکل دستی تصویرسازی شده‌اند و بعد به وسیله اسکن در کامپیوتر در کنار هم قرار گرفته‌اند.

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اواخر فروردین 1399 در اهواز و به میزبانی کانون استان خوزستان برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار