موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
209069
۲۰ آبان ۱۳۹۸

اختتامیه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بزرگداشت دو هنرمند پیشکسوت این حوزه

مجید قناد دبیر بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان یکی از برنامه‌های اختتامیه این جشنواره را تقدیر و بزرگداشت دو هنرمند پیشکسوت این عرصه «رضا بابک» و «پروانه باغچه‌بان» عنوان کرد.

به گزارش کودک پرس ، مجید قناد، استقبال از جشنواره کودک را نسبت به دوره های گذشته بهتر ارزیابی کرد و توضیح داد: با توجه به جذب هنرمندان بیشتر، ضرورت دارد سالن ها، امکانات فنی و … مجهزتر شود.

وی با توضیح اینکه جدا شدن بخش های کودک و نوجوان و فروش بلیت اینترنتی برای نخستین سال است که در جشنواره انجام می شود، افزود: این تمهیدات جدید تأثیر مفیدی بر روند برگزاری جشنواره داشته است.

قناد با اشاره به اینکه رشد تئاتر کودک و نوجوان مدیون اساتید این حوزه است، بیان کرد: در حال حاضر برخی تئاترها منطبق بر سلیقه کودکان و برخی فاقد این ویژگی تولید می شوند که تجربه گرایی را برای کودکان به همراه دارد چرا که کودکان باید تجربه کسب کنند و  یادگیری یکی از فاکتورهای تئاتر کودک و نوجوان است.

دبیر جشنواره بیست و ششم تئاتر کودک و نوجوان از برگزاری ورکشاپ هایی در چهار بخش خردسال، کودک، و نوجوان و تئاتر خیابانی سخن گفت و ادامه داد: برگزاری این ورکشاپ ها، بار علمی فراوانی برای هنرمندان عرصه تئاتر به همراه دارد.

وی با بیان اینکه بهترین شیوه برخورد با کودکان صداقت است، خاطرنشان کرد: لازم است با کودکان و نوجوانان دوست بود تا روابط به بهترین شکل ماندگار شود.

 

وی جای خالی برنامه های قدیمی کودک و نوجوان در تلویزیون را نبود اسپانسرهای مناسب در این زمینه دانست و گفت: در حال حاضر مشکلات مالی در روند تولید این برنامه ها تأثیر مستقیم دارد و متأسفانه فقدان برنامه های خوب گذشته حس می شود.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار