موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
208904
۱۸ آبان ۱۳۹۸

نمایشنامه کودک باید دارای تکنیک قوی و امیدبخش باشد

عضو هیئت بازبین نمایشنامه‌نویسی بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: نمایشنامه کودک و نوجوان باید ضمن برخورداری از تکنیک قوی و ساختار مناسب دربرگیرنده جذابیت، پیام خوب و امیدبخش باشد.

به گزارش کودک پرس ، منصور خلج با بیان اینکه نمایشنامه خوب باید تکنیک قوی و ساختار مناسبی داشته باشد اظهار کرد: نمایشنامه‌نویس باید مختصات گروه سنی مخاطبان مورد نظر خود را بشناسد.

وی با بیان اینکه از نکات مد نظر گروه بازخوان در جشنواره تئاتر کودک، همخوانی نمایشنامه با فرهنگ، جامعه و پرداختن به مشکلات کودکان و نوجوانان بود، ادامه داد: نمایشنامه خوب کودک و نوجوان باید همه ویژگی‌های نمایشنامه بزرگسال را داشته باشد و ادراک کودکان و نوجوانان را نیز در نظر بگیرد.

عضو هیئت بازبین نمایشنامه‌نویسی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با توضیح اینکه اکثر نمایشنامه‌نویسان کودک با عشق کار می‌کنند و کاملا خودجوش وارد این حوزه شده‌اند اضافه کرد: نمایشنامه‌نویسی کار مشکلی است و کسی که می‌نویسد باید مطالعه داشته باشد، بداند نمایشنامه‌نویسان خوب از چه چیزی بهره می‌برند و دنیا و روانشناسی کودکان را بشناسد.

وی درباره تاثیر جشنواره بر تئاتر کودک و نوجوان نیز گفت: این جشنواره زمینه‌ساز تولید تئاتر می‌شود و حتی شهرهایی که تئاتر نمی‌سازند، به بهانه برگزاری جشنواره فعال می‌شوند.

خلج افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باعث حضور گروه های خارجی، بهترین های تهران و شهرستان‌ها و دیدن کارها و همچنین نقد و بررسی آثار مختلف را فراهم می کند که فرصت مغتنم و بسیار خوبی است.

 

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸ در همدان برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار