موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
208887
۱۸ آبان ۱۳۹۸

نمایش مشترک آلمان و ایران با عطر و بوی زعفران

رامین کهن، کارگردان نمایش‌های کودک و نوجوان با همراهی یوتا اشمیت «بوبو و پادشاه زعفران» را در شهر وورزبورگ آلمان روی صحنه برده است.

به گزارش کودک پرس ، رامین کهن که این روزها در مرکز تولیدات تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایش «یک روز و دو فصل و هدیه‌ی کوچولو» را روی صحنه دارد، در آلمان تجربه مشترکی با  یوتا اشمیت به عنوان «بوبو و پادشاه زعفران» را روی صحنه برده است.

این پروژه مشترک به دعوت کمپانی تئاتر هابیت صورت گرفته و اجرای خود را از 31 دسامبر در شهر وورزبورگ آلمان آغاز کرده است.

 

«بوبو و پادشاه زعفران» داستان بوبو، پسر کوچولویی است که سفری را آغاز می‌کند تا برای مادر بزرگش زعفران تهیه و او را خوشحال کند. در راه اتفاقات جالبی برایش می‌افتد. با حلزونی دوست می‌شود که فراموشی دارد و مدام از یاد می‌برد خانه‌اش کجاست. بوبو به حلزون کمک می‌کند و نشانه‌ای به او یاد می‌دهد و حلزون در ازای این محبت بوبو می‌گوید که برای پیدا کردن زعفران باید به ساحل برود؛ جایی که «اگری بابا» با کشتی خود از شرق دور می‌آید و زعفران  می‌فروشد؛ اما پادشاه زعفران را قدغن کرده است و همه  زعفران‌ها را برای خودش می‌خواهد. سربازان پادشاه «اگری بابا» را دستگیر می‌کنند. وقتی بوبو به ساحل می‌رسد متوجه می‌شود که چه اتفاقی افتاده و با شجاعت پیش پادشاه می‌رود تا با او صحبت کند و «اگری بابا» را آزاد کند. پادشاه حاضر نیست قانون آزادی زعفران را بپذیرد و از اصرار و پافشاری بچه‌ها عصبانی می‌شود و بوبو را در زندان می‌اندازد؛ اما ملکه که زنی مهربان است  آنها را فراری می‌دهد و مقداری زعفران به آنها می‌دهد‌. ابتدا این کار خشم پادشاه را بیشتر می‌کند؛ اما بوبو و مادر بزرگ با کودکان کیکی با زعفران درست می‌کنند که بعد از خوردن آن همه خوشحال می‌شوند و از این کیک برای ملکه که باعث آزادی بوبو و «اگری بابا» شده بود می‌فرستند. پادشاه ابتدا عصبانی می‌شود؛ اما ملکه به او می‌گوید که حاضر است کیک را با او قسمت کند. پادشاه از کیک می‌خورد و خوشحال می‌شود و از فردا زعفران را آزاد می‌کند.

این نمایش با تکنیک عروسک نخی (ماریونت) اجرا می‌شود و بازی‌دهنده عروسک‌ها توسط رامین کهن و یورک پیتر صورت می‌گیرد. آهنگسازی این نمایش مخصوص کودکان نیز برعهده رامین کهن است.

قرار است این نمایش تا پایان ماه دسامبر روی صحنه باشد.

 

رامین کهن از چهره‌های جوان تئاتر کودک است که در سال‌های گذشته فعالیت‌های موفقیت‌آمیزی در این حوزه داشته است. نمایش «پسر جنگل» او که در جشنواره تئاتر عروسکی تهران – مبارک مورد توجه قرار گرفته بود، به سبب ابعاد کار در انتظار اجرا در یکی از سالن‌های بزرگ تهران است.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار