موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
208869
۱۶ آبان ۱۳۹۸

اجرای مجموعه برنامه‌های «یک نویسنده، یک کتاب، یک قصه» در هفته کتاب

مجموعه برنامه‌های «یک نویسنده، یک کتاب، یک قصه» هم‌زمان با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، جعفر توزنده‌جانی، دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اشاره به برنامه‌های این انجمن هم‌زمان با هفته کتاب گفت: این انجمن در سال‌های گذشته همزمان با هفته کتاب طرح‌های مختلفی مانند زنگ کتاب یا دیدار با یار مهربان را اجرا می‌کرد که این برنامه امسال با تغییراتی در نحوه اجرا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بر این اساس قرار است طرح «یک نویسنده، یک کتاب، یک قصه» با همکاری اعضای جام باشگاه‌های کتابخوانی در مدارس و کتابخانه‌های شهرستان‌های مختلف اجرایی شود.

توزنده‌جانی با اشاره به جزئیات این طرح، توضیح داد: امسال تلاش کردیم تمرکزدایی کرده و به دلیل اینکه حجم گسترده برنامه‌ها در تهران اجرا می‌شود، نویسندگان با حضور در مدارس و کتابخانه‌های شهرهای مختلف کودکان و نوجوانان را با کتاب و مطالعه آشنا کنیم.

وی یادآور شد: در این زمینه قرار است نویسندگان کتاب‌های خود را برای دانش‌آموزان و کودکان قرائت کنند و در کنار آن نیز کارشناسان و قصه‌گوهای مختلف نیز کتاب‌ها و آثار نویسندگان معروف را بخوانند.

توزنده‌جانی با بیان اینکه توجه به روش‌های مطالعه و کتابخوانی نیز در اولویت برنامه‌های این طرح است، گفت: ما معتقدیم که با وجود همه کمبودها، امکان دسترسی به کتاب خیلی بیشتر شده اما کتابخوان‌های خوب کم هستند و خوانش درست کتاب موضوع مهمی است که باید به نسل جوان آموخته شود.

وی خوانش درست کتاب را یک ضرورت برای کودکان و نوجوانان دانست و افزود: اعضا و برگزیدگان جام باشگاه‌های کتابخوانی علاوه بر قصه‌خوانی برای کودکان روش‌های درست و صحیح کتابخوانی را نیز برای آن‌ها توضیح خواهند داد.

توزنده‌جانی در بخش دیگر صحبت‌های خود به برگزاری مراسم گرامیداشت پیشکسوتان ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: همچنین قرار است امسال طی مراسمی از منوچهر سلیمی، ناهید معتمدی و بتول موتمن به عنوان سه تن از چهره‌های قدیمی ادبیات کودک و نوجوان تجلیل شود.

به گفته وی، این مراسم گرامیداشت روز چهارشنبه ۲۹ آبان از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در دفتر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار