موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
208866
۱۶ آبان ۱۳۹۸

مجموعه کودکان دنیای ما؛ بیان کودکانه‌ مشکلات

کتاب‌های طوطی (بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) در مجموعه‌ای با عنوان «کودکان در دنیای ما» کتاب‌هایی منتشر کرده که هر کدام از زوایه‌ای به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی گریبانگیر و تهدیدکننده عصر امروز می‌پردازد.

به گزارش کودک پرس ، فقر و گرسنگی، درگیری‌های جهانی و نژادپرستی و تعصب سه عنوان نوشته لوییس اسپیلزبری و پناهندگان و مهاجران یک عنوان نوشته کری رابرتس چهار کتاب این مجموعه هستند که توسط شادی جاجرمی زاده ترجمه و با تصویرگری حنانه کای هر کدام در ۳۲ صفحه به قیمت ۲۸ هزار تومان عرضه شده اند.

در پشت جلد کتاب های این مجموعه می خوانیم: «گاهی وقت‌ها فهمیدن کلمه‌هایی که در خبرها می‌شنویم، برایمان سخت است. گاهی هم نمی‌دانیم چه تأثیری روی ما می‌گذارند. اما کتاب های کودکان در دنیای ما با تصویرهایی زیبا و توضیح‌هایی روشن، به پرسش‌ها و نگرانی‌های ما درباره‌ این موضوع پاسخ مناسبی می‌دهد».

به عنوان مثال در فقر و گرسنگی عنوان شده است: رفتار ما آینده‌ ما را می‌سازد؛ «رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی» و «با هم برای توانمندسازی کودکان، خانواده‌ها و جوامع تا ریشه‌کن کردن فقر» به‌ترتیب شعارهای روز جهانی غذا و روز جهانی ریشه‌کنی فقر هستند. برای دستیابی به این اهداف، نیاز داریم که کودکان، خانواده‌ها و جوامع را نسبت به اهمیت این موضوع‌ها و چگونگی روبه‌رو شدن با آن‌ها آگاه سازیم. کتاب فقر و گرسنگی از مجموعه‌ کودکان در دنیای ما به زبانی ساده با تصاویری هماهنگ با متن تلاش کرده تا به سؤالات کودکان درباره‌ فقر و گرسنگی در جهان پاسخ دهد.

این مجموعه‌ از کتاب‌های طوطی برای کودکان هفت تا دوازده ساله منتشر شده است.

چه فکر خوبی!

همچنین کتاب چه فکر خوبی! به‌تازگی در قالب مجموعه کتاب‌های طوطی راهی بازار نشر شده است.

نرجس محمدی نویسنده و تصویرگر کودک و نوجوان در این‌کتاب با تصاویر خود قصه بچه کوچکی به اسم کوکی را روایت کرده است. این نویسنده در اثر پیش‌رو، تقابل مردم شهر و کوکی و تصمیم مهمش را تعریف کرده است. داستان کوکی را می‌توان به‌طور خلاصه در این چند سطر مرور کرد: «آخر شما به عکس کوکی نگاه کنید. به‌نظر شما این گوش‌ها بزرگند؟ به‌نظر شما این گوش‌ها به صورت زیبایش نمی‌آیند؟ طوطی که فکر می‌کند در صورت کوکی همه‌چیز سر جای خودش است.

اما کوکی که عکس بچه‌های دوست و آشنا را دیده است، خیال می‌کند گوش‌های خودش نسبت به بقیه بزرگتر است و یک چیزی دو طرف صورتش زیادی است. فکر می‌کند زشت‌ترین بچه‌ دنیاست.

آیا شما هم این‌طوری هستید؟ شما هم فکر می‌کنید چهره‌تان نسبت به دیگران چیزی کم یا زیاد دارد؟ دوست دارید مثل بازیگرهای سینما باشید یا اینکه خودتان را شبیه دوستان‌تان کنید؟»

داستان چه فکر خوبی! به کودکان و همین‌طور بزرگترها یاد می‌دهد خودشان را بی‌دلیل با دیگران مقایسه نکنند. از هم‌دیگر کورکورانه و چشم‌بسته تقلید نکنند و از همه مهم‌تر اعتمادبه‌نفس داشته باشند. آدم‌ها با یکدیگر متفاوت‌اند و طبیعت سرشار است از گوناگونی. همه‌چیز سر جای خودش زیباست و این تفاوت‌هاست که جهان را جای بهتری می‌کند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار