موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
208795
۱۴ آبان ۱۳۹۸

راهیابی نمایش دروغ بزرگ روز یازدهم به جشنواره کودک و نوجوان همدان

کارگردان نمایش «دروغ بزرگ روز یازدهم» گفت: این نمایش که به موضوع ۱۱ سپتامبر در قالب طنز می‌پردازد به عنوان نماینده قم در جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان حضور دارد.

به گزارش کودک پرس ، مرتضی عقیقی از حضور نمایش «دروغ بزرگ روز یازدهم» در بخش دانش آموزی بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان جشنواره دانش آموزی کشور خبر داد و اظهار کرد: این نمایش در آذرماه ۹۷ با ۶ نفر از دانش آموزان مدرسه پسرانه نمونه دولتی شهید فهمیده برای شرکت در جشنواره دانش آموزی آماده شد.

وی افزود: پس از دو ماه تمرین در مسابقات مناطق و نواحی قم رتبه برتر را به دست آورد و به عنوان نماینده استان قم به جشنواره دانش آموزی کشور راه پیدا کرد و همچنین در سی و هفتمین جشنواره دانش آموزان سراسر کشور نیزخوش درخشید و حائز رتبه دوم کارگردانی و اول بازیگری شد و در نهایت با رأی هیئت دوران توانست رتبه سوم کشوری را به دست آورد.

کارگردان نمایش دروغ بزرگ روز یازدهم نویسندگان این اثر را حمزه اقبالی و محمدرضا شاهمردی معرفی کرد و گفت: مهدی شعبانی، عرفان شفیعی، محمد حسین رضا زاده، سید محمدرضا حسینی، محسن محمدی و محمد یوسفی در این نمایش به ایفای نقش پرداختند.

وی با بیان اینکه نمایش دروغ بزرگ روز یازدهم با موضوع حملات تروریستی روز یازده سپتامبر در آمریکا و برخورد هواپیماهای تروریست‌ها با ساختمان های دوقلوی آمریکا تولید شده است، گفت: این نمایش روایت ۶ سرباز آمریکایی در آزمایشگاه‌های سری ایالات متحده است که مورد آزمایش‌های مختلفی قرار می گیرند تا برای شرکت در این عملیات تروریستی آماده شوند.

عقیقی با تأکید بر اینکه نمایش دروغ بزرگ روز یازدهم در قالب طنز به ادعا و دروغ بزرگ ایالات متحده در خصوص برج‌های دوقلو می‌پردازد، گفت: قصه این نمایش جنبه بین‌المللی دارد و با توجه به عدم دارا بودن زبان در دیالوگ و نداشتن گفتار میان بازیگران، این نمایش توانست جواز حضور در بزرگترین رویداد هنری کودک و نوجوان کشور را به دست آورد.

وی افزود: نمایش دروغ بزرگ روز یازدهم به همراه دو نمایش دیگر از استان‌های یزد و هرمزگان، به عنوان نمایندگان دانش آموزان کشور در بیست و ششمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان شرکت دارند.

کارگردان دروغ بزرگ روز یازدهم زمان برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را ۱۶ تا ۲۱ آبان‌ماه ذکر کرد و گفت: این جشنواره به دبیری مجید قناد با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸ در همدان برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار