موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
208605
۱۲ آبان ۱۳۹۸

برنامه‌ای که برای مخاطب نوجوان ساخته شد/ نوجوانی فصل شکل گیری آینده

همزمان با هفته نوجوان روزنامه تصویری صبحگاهی «یه روز تازه» روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

به گزارش کودک پرس ، همزمان با هفته نوجوان روزنامه تصویری صبحگاهی «یه روز تازه» با حضور حسین شکیب راد مدیر باشگاه هنر و رسانه نوجوان و امیر داساگر و حامد بامروت نژاد؛ عوامل فیلم سینمایی منطقه پرواز ممنوع به روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

 

در نوجوانی هویت فردی و اجتماعی مان را پیدا می کنیم

حسین شکیب راد، مدیر باشگاه هنر و رسانه نوجوان، در ابتدای صحبت هایش ضمن تبریک و ابراز خرسندی به جهت پرداخت برنامه “یه روز تازه”به نوجوانان و اهمیت نوجوانی در سال‌های زندگی هر فرد، افزود: هویت نوجوانی و شکل گیری شخصیت در این سن محدود به عدد سنی نیست، اما بازه سنی ۱۲ تا ۲۰ سال را نوجوان می‌نامیم که نوجوان در این سن با خودش اهداف خود در زندگی را مرور می‌کند.

 

نوجوانی فصل شکل گیری آینده است

مدیر باشگاه هنر و رسانه نوجوان در ادامه افزود: نوجوانی فصلی است که تمام آینده هر فرد در این سن شکل می گیرد و نوجوانی سکوی پرتاب تمام آن چیزی است که در آینده قرار است اتفاق بیفتاد. نوجوان در این سن باید فضا‌های مختلف علمی، ورزشی و … را که آینده ش را می‌سازد را تجربه کند. اما متاسفانه در مدارس تک بعدی عمل می‌شود، برای مثال نوجوان به بعد آموزشی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد، اما متوجه استعداد هایش در عرصه‌های مختلف نخواهد شد.

شکیب راد در ادامه با توجه به غفلت دستگاه‌های فرهنگی به دوره نوجوانی افزود:شما چند فیلم و سریال، کتاب و نشریه ویژه مخاطب نوجوان می‌شناسید؟ در این سالها به بخش نوجوان به دلیل جمع شدن مخاطب نوجوان با مخاطب کودک اهمیت چندانی داده نشده است.

 

روحیه مشارکت اجتماعی نوجوانان باید تقویت شود

حسین شکیب راد؛ مدیر باشگاه هنر و رسانه نوجوان ضمن ابراز نگرانی از فعالیت برخی مدیران در فعالیت‌های مختص نوجوانان افزود: با تاکید مقام معظم رهبری به فعالیت در زمینه نوجوانان؛ برخی از مدیران فرهنگی وارد این حوزه شدند، اما در کمال تاسف کارشناس این حوزه نبودند و نتوانستند تاثیر زیادی داشته باشند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم فعالیت‌های مثبتی در این زمینه انجام دهیم باید نسبت به نوجوانان شناخت خوبی داشته باشیم و از خود آن‌ها در فعالیت هایشان مشارکت بگیریم تا روحیه مشارکت اجتماعی آن‌ها تقویت شود.

در ادامه ویژه برنامه هفته نوجوان برنامه”یه روز تاره” میزبان امیر داساگر، کارگردان و حامد بامروت نژاد، تهیه کننده فیلم سینمایی “منظقه پرواز ممنوع” بودند.

 

منطقه پرواز ممنوع فیلم ماجراجویانه است

امیر داساگر در ابتدای صحبت هایش ضمن اشاره به داستان فیلم منطقه پرواز ممنوع افزود: این فیلم، فیلمی ماجراجویانه دارد که در دنیا به آن ژانر ادونچر می‌گویند که داستان سه نوجوان است که درگیر ساخت یک پهپاد هستند. این پهپاد ویژگی‌های خاصی دارد که در مسیر داستان درگیر ماجرا‌های ماجراجویانه‌ای می‌شوند. در این “منطقه پرواز ممنوع” برای اینکه بتوانیم مسائل فیلم را با نوجوانان امروزی قیاس کنیم از افرادی استفاده کردیم که دائما با نوجوانان فعالیت هستند و این چالش بزرگی برای ما بود که چگونه می‌توانیم برای نوجوان امروز جذاب و دیدنی باشیم.

 

منطقه پرواز ممنوع برای نوجوانان است

داساگر در ادامه افزود: این فیلم درباره نوجوان و برای مخاطب نوجوان است، یعنی اگر فرد بزرگسالی به تماشای فیلم بنشیند سوالات مختلفی برایش به وجود می‌آید که فهم آن برای مخاطب نوجوان به راحتی است. تیم سازنده این اثر تمام تلاشش را انجام داد تا محصولی بسازد که قابل مصرف برای نوجوانان باشد.

بامروت نژاد، تهیه کننده این فیلم در پاسخ به این سوال که فیلم چه قدر به نوجوان امروزی نزدیک است، گفت: تفاوتی که بین فیلمسازی برای کودک، نوجوان و مخاطب بزرگسال وجود دارد این است که نوجوان در این سن دیده نمی‌شود و طبق بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که نوجوان نه کودک است نه بزرگسال و ویژگی‌های خاص خودش را دارد. نوجوان معمولا دارای بلند پروازی در ذهن خودش است که ویژگی مهمی است. این فیلم سعی کرده نوجوانان را قهرمان کند. ممکن است بگوییم این فیلم با واقعیت تعدادی از نوجوانان فاصله دارد، اما این کار سینماست که الگوی مناسب نوجوان را به تصویر بکشد.

 

در ادامه ویژه برنامه روز نوجوان برنامه “یه روز تازه”شبکه پنج سیما، متین پاکزاد بازیگر نوجوان “منطقه پرواز ممنوع” میهمان این برنامه بود و با مجری این برنامه درباره داستان فیلم و نقشی که در آن ایفای نقش پرداخته به گفتگو پرداخت.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار