موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
208595
۱۱ آبان ۱۳۹۸

پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با نگاه جهانی

عظیمی درباره طراحی پوستر این دوره از جشنواره گفت: دروهله اول آنچه برای طراحی پوستر مد نظرم بود ماهیت جشنواره و دوم مخاطب آن بود. به هر حال این جشنواره برای کودکان است و ماهیتی بین‌المللی دارد و این فراملی بودن برایم اهمیت داشت.

به گزارش کودک پرس ، عظیمی اضافه کرد: نکته دیگری که در طراحی اهمیت داشت شعار امسال جشنواره یعنی «کودک طبیعت و تئاتر» بود و من تلاش کردم به گونه ای این موضوعات با هم تلفیق شود.

 

«شهرام عظیمی» با اشاره به عناصری که از طبیعت در این پوستر طراحی کرده است، اظهار کرد: اولین عنصری که از طبیعت به ذهن خطور می کند درخت و پرندگان است. ما در این پوستر فضایی از درختان و پرندگان را می بینیم و در بک گراند پوستر نیز یک خورشید قرار دارد. اگر به درختان دقت کنید شمایلی از ماسک ها را دارند و جای چشم های آنها را پرندگان را پر کرده اند.

 

این هنرمند افزود: تنه درخت ها نیز به صورت تک درخت نیست بلکه مثل پاهای بازیگران است که روی صحنه تئاتر  در حال اجرای نمایش هستند.

 

وی همچنین به یک تصویر کلی تر از پوستر اشاره و بیان کرد: از نگاهی دیگر می توان تصویر یک کودک را تماشا کرد که خورشید سر کودک است و انعکاس زمین مثل بدن کوک می ماند. همچنین تعداد زیادی از کودکان هم در بک گراند این تصویر به عنوان تماشاگر دیده می شوند.

 

عظیمی که پیش از این طراحی پوستر سه دوره دیگر از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را هم بر عهده داشته است، درباره ویژگی های یک پوستر توضیح داد: پوستر باید کاملا وابسته و وفادار به موضوع و مخاطب باشد و در نگاه اول بیننده اش را جذب کند. من هم سعی کردم با استفاده از رنگ های شاد این جذابیت را ایجاد کنم.

وی در پایان درباره طراحی این پوستر تصریح کرد: من تلاش کردم در طراحی پوستر نگاهی جشنواره ای داشته باشم و نه اینکه پوستر صرفا اثری هنری باشد. برای این کار هم حدود 15 طرح اتود زدم که این طرح از طرف مجید قناد دبیر جشنواره از میان آنها انتخاب شد.

 

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری «مجید قناد» با شعار «کودک، تئاتر، طبیعت» از 16 تا 21 آبان ماه 1398 برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار