موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
207301
۱۷ مهر ۱۳۹۸

بخش کودک و نوجوان مجموعه جهانی «فین» کاشان افتتاح شد

معاون مدیر کل ورئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از افتتاح بخش کودک و نوجوان مجموعه جهانی باغ فین کاشان خبرداد.

به گزارش کودک پرس ، مهران سرمدیان ظهر امروز همزمان با افتتاحیه بخش کودک و نوجوان باغ فین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این بخش که با همکاری موسسه دارالقرآن مهدویت کاشان راه‌اندازی شده است، برای کودکان برنامه‌های مختلفی از قبیل نقاشی، بازی‌های مختلف و برنامه‌های آموزشی در حوزه میراث فرهنگی و حفاظت و نگهداری بناها و آثار تاریخی تدارک دیده شده است.

 معاون مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان گفت: این  بخش باهدف ترویج فرهنگ مهدویت و همچنین آشنایی کودکان با آداب ورسوم و آیین‌های سنتی و بناهای تاریخی کاشان در یکی از اتاق‌های جنب شاه‌نشین مجموعه جهانی باغ‌موزه فین کاشان راه‌اندازی شد.

وی افزود: بخش کودک و نوجوان این مجموعه تاریخی برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برای آموزش و انتقال فرهنگ غنی گذشته به کودکان و نوجوانانی که همراه مسافرین و میهمانان این مجموعه هستند دارد.

سرمدیان بیان داشت: در این بخش شرکت‌کنندگان با موضوع امام زمان (عج)، و بناهای تاریخی با محوریت باغ ایرانی نقاشی‌های خود را ترسیم می‌کنند و در ادامه با برگزاری مسابقه، پرسش و پاسخ و انتخاب بهترین نقاشی‌ها جایزه دریافت می‌کنند.

در ادامه  سمیه فرهادی اذعان داشت: در طول سال پذیرای کودکان و نوجوان خواهد بود که همراه با خانواده‌های خود از این مجموعه بازدید می‌کنند و از برنامه‌های متنوع آن بهره‌مند گردند.

سرپرست پایگاه جهانی باغ فین، بخش کودک و نوجوان در مجموعه جهانی باغ فین افزود: افتتاح این بخش همزمان با روز جهانی کودک، و با حضور مسؤولان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان و مسؤولان مؤسسه دارالقرآن مهدویت و دانش آموزان برگزیده مدرسه ابتدایی گلچهرگان کاشان راه‌اندازی شد.

 

روز جهانی کودک روزی است که برای یادبود و افتخار کودکان شناخته‌شده است. کشورها و سازمان‌های بین‌المللی مختلف، روزهای متفاوتی را به عنوان روز کودک اعلام کرده‌اند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار