موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
207119
۱۴ مهر ۱۳۹۸

رمان «نرگس» به چاپ ششم رسید/ روایتی از زندگی روزمره و فعالیت‌های انقلابی چند نوجوان

رمان «نرگس» نوشته رحیم مخدومی که به روایت زندگی روزمره و فعالیت‌های انقلابی چند نوجوان می‌پردازد به چاپ ششم رسید.

به گزارش کودک پرس ، رحیم مخدومی در رمان «نرگس» ماجرای اسماعیل را شرح می‌دهد که خواهرش به دلیل محجبه بودن از مدرسه اخراج شده است. او به هر دری که می‌زند نمی‌تواند خواهرش نرگس را به مدرسه بفرستد؛ حتی سر کار می‌رود تا بتواند برای نرگس معلم خصوصی بگیرد. اما این تنها دغدغه اسماعیل نیست.

او از یک سو دایی روحانی‌ای دارد که مدام در تعقیب و گریز با نیرو‌های ساواک است. از سوی دیگر، پدر اسماعیل و خود او به دلیل فعالیت‌های انقلابی دستگیر می‌شوند؛ وقتی هم که پدرش به زندان می‌افتد، تامین معاش خانواده بر دوش اسماعیل می‌افتد. ولی همه این اتفاقات، به همراه شهادت دایی و یکی از معلمان مدرسه، او را مصمم می‌کند که حتی بیش از گذشته به مبارزه و تلاش برای فرستادن نرگس به مدرسه، بپردازد.

او به جز پخش اعلامیه‌های انقلابی، در محیط مدرسه هم برای شوراندن بچه‌ها علیه کادر طاغوتی مدرسه کوتاهی نمی‌کند. چنانچه در پایان داستان، خانم فرحزاد معلم بی‌حجابی که اعتقادی هم به انقلاب نداشته است با روسری به مدرسه می‌آید.

مخدومی درباره کتاب نرگس می‌گوید: بهترین رمانی که نوشتم رمان «نرگس» است، این رمان برگرفته از خاطرات دوران نوجوانی من از انقلاب است و مخاطب آن هم نوجوانان. در آستانه انقلاب من ۱۱ سال داشتم و دانش آموز اول راهنمایی بودم. فضای مدرسه در این زمان رنگ و بوی انقلاب به خود گرفته بود و وقایعی که در آن رخ می‏داد، ماکتی کوچک بود از آنچه در ایران انقلابی رخ می‏داد و روایت رمان از زبان دانش‌آموزانی است که انقلاب را در مدرسه، تجربه کردند.

 

 

 

 

منبع: میزان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار