موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203326
۲۸ مرداد ۱۳۹۸

از همت نوجوانان در روایتگری غدیر تا اطعام چندهزار نفری به‌مناسبت عید ولایت

گشایش سفره بزرگ «مائده غدیر»، اجرای طرح زیارت نیابتی حرم امام علی(علیه‌السلام)، برگزاری جشن «مهر خوبان» ویژه ازدواج جوانان مناطق سیل‌زده و خطبه‌خوانی غدیر توسط راویان نوجوان در ایستگاه‌های منتخب مترو از مهمترین اخبار ۲۶ مردادماه جاری در حوزه مهدویت و غدیر است.

به گزارش کودک پرس ، به مناسبت ایام بزرگداشت دهه امامت و ولایت و در آستانه عید سعید غدیر آئین ها و ویژه برنامه های متنوعی به همت دستگاه ها و نهادها در حال اجرا است.

آنچه در ذیل می آید اشاره به برخی از این برنامه ها است:

اجرای طرح زیارت نیابتی حرم امام علی(علیه‌السلام) در ویژه‌برنامه «شمیم ولایت»

ویژه برنامه بزرگداشت عید سعید غدیر خم با عنوان «شمیم ولایت» به صورت زنده و مستقیم از حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

 

این ویژه برنامه از امشب (شنبه، ۲۶ مردادماه) تا روز عید غدیر با کارشناسی حجت الاسلام «عظیمی» و موضوع خطبه غدیر روی آنتن می رود.

 

همچنین قرار است در این برنامه طرح زیارت نیابتی حرم مطهر امیرالمومنین امام علی(علیه‌السلام) اجرا شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانیqurantv.ir/ziyarat نام و مشخصات خود را ثبت و در این طرح شرکت کنند.

 

گفتنی است، «شمیم ولایت» به تهیه‌کنندگی «مهدی حسین‌زاده» و اجرای «سید کمال هاشم‌زاده» کاری از گروه اطلاع‌رسانی شبکه قرآن و معارف سیما است که از امشب تا عید غدیر در ساعت ۲۱ روی آنتن این شبکه می رود.

 

سفره بزرگ «مائده غدیر» در میدان آئینی امام حسین(علیه‌السلام) گسترده می‌شود

 

همزمان با عید سعید غدیر سفره بزرگ «مائده غدیر» با هدف احیای سنت اطعام غدیر و ترویج فرهنگ نذر و اطعام مستمندان، سه‌شنبه، ۲۹ مرداد از ساعت ۱۹ در میدان آیینی امام حسین(علیه‌السلام) گسترده می‌شود.

 

پویش مردمی #مائده_ غدیر به همت فرهنگ‌سرای عترت(علیهم‌السلام) راه‌اندازی شده و از این طریق مردم را برای مشارکت در این سنت حسنه ترغیب کرده است و در روز عید غدیر با برگزاری جشن و برنامه‌های ویژه، تعداد ۱۰ هزار غذا را با مشارکت خیرین تهیه و توزیع می‌کند.

 

سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان، مولودی‌خوانی و مداحی، تقدیر از خانواده‌های معظم شهیدان سادات منطقه ۱۲ از دیگر بخش های این مراسم است.

 

ویژه‌برنامه «مائده غدیر» سه‌شنبه ۲۹ مرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در میدان آیینی امام حسین(علیه‌السلام) برگزار می‌شود.

 

برگزاری جشن «مهر خوبان» ویژه ازدواج جوانان مناطق سیل‌زده

 

همزمان با دهه ولایت و امامت فرهنگ‌سرای ابن‌سینا با همکاری بنیاد ملی خانواده، جشن ازدواج زوج‌های جوان مناطق سیل‌زده سوسنگرد، هویزه و زرگان را ۲۷ مرداد و یکم شهریورماه برگزار می‌کند.

 

این جشن‌ها همراه با غدیرخوانی در سه نقطه از مناطق سیل‌زده به شرح زیر برگزار می‌شود:

 

مراسم ازدواج ۷۲ زوج شهرستان سوسنگرد با حضور چهار هزار مهمان در تاریخ ۲۷ مردادماه در میدان شهرداری سوسنگرد

مراسم ازدواج ۳ زوج شهرستان هویزه با حضور ۶۰۰ مهمان در تاریخ ۲۷ مردادماه در منطقه رفیع، خیابان امام خمینی جنب مسجد جامع

مراسم ازدواج ۱۹ زوج منطقه زرگان با حضور بیش از یک هزار مهمان در تاریخ یکم شهریورماه در حوزه علمیه امام مهدی (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام))

 

خطبه‌خوانی غدیر توسط راویان نوجوان در ایستگاه‌های منتخب مترو

 

 ویژه‌برنامه «خطبه‌خوانی غدیر» توسط راویان نوجوان و جوان با عنوان «حاضران به غایبان برسانند» به همت فرهنگ‌سرای مترو و با مشارکت شرکت بهره‌برداری مترو در ایستگاه‌ها و واگن‌های خطوط منتخب متروی تهران برگزار می‌شود.

 

ویژه‌برنامه «حاضران به غایبان برسانند» به منظور گرامی‌داشت عید غدیر و دهه ولایت و امامت و همچنین ایجاد فضایی برای شنیده شدن خطبه غدیر ویژه مسافران مترو در ۲۰ اجرا از ۲۶ تا ۲۹ مرداد در ایستگاه‌های منتخب خطوط ۱،۲،۳ و ۴ اجرا می‌شود.

 

راویان نوجوان و جوان در ۲۰ ایستگاه از جمله ایستگاه‌های نبرد، شهدا، دروازه دولت، امام خمینی(ره)، خواجه عبدالله انصاری، جانبازان، شریعتی، شادمان، بهارستان، تئاتر شهر، شهید بهشتی(ره)، میدان حضرت ولی‌عصر(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف)، صادقیه، تجریش، مفتح، ابن سینا و… خطبه غدیر را روایت می کنند.

 

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۹۶۶۵۲۶۰۷ تماس بگیرند.

 

اجرای طرح اطعام نیازمندان در عید غدیر توسط آستان کریمه اهل بیت(علیهم‌السلام)

 

همزمان با دهه ولایت و امامت، آستان حضرت معصومه(سلام‌الله علیهاطرح اطعام نیازمندان در روز غدیر را با مشارکت خیران و نیکو‌کاران اجرا می‌کند.

 

این طرح در لبیک که به حدیثی از امام رضا(علیه‌السلام) مبنی بر اینکه «هر کس اگر مؤمنی را در روز غدیر طعام دهد گویا همه انبیاء و صدیقین را اطعام کرده است» توسط آستان حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) اجرا می‌شود.

 

 

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر نذورات حرم کریمه اهل بیت (علیهم‌السلام) و با مراجعه به سامانه نذر به نشانی nazr.amfm.ir و یا از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۲۵۱*۷۴۱* جهت شرکت در این امر خدا پسندانه مشارکت کنند.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار