موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210003
۱۰ آذر ۱۳۹۸

دختر مهابادی قهرمان مسابقات ترامپولین کشور شد

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: «اسرا روهنده» دختر نوجوان اهل این شهرستان موفق به کسب مقام قهرمانی و مدال طلای مسابقات ترامپولین کشور شد.

به گزارش کودک پرس ، قرنی مصطفی‌پور افزود: مسابقات ترامپولین بانوان کشور با حضور ۱۲۰ ژیمناستیک‌کار از ۱۶ استان کشور در چهار رده سنی به میزبانی بندرعباس برگزار شد.

وی ادامه داد: در این رقابت‌ها «اسرا روهنده» در بخش انفرادی و در رده سنی ۱۳ تا ۱۴ سال با کسب ۸۱.۲۹ امتیاز ضمن کسب عنوان قهرمانی، مدال طلای این دوره از مسابقات را کسب کرد.

وی اضافه کرد: در همین رده سنی «مهاس نجفی» از قزوین با ۸۰.۲۹ امتیاز و «نرگس شمس» با ۷۸.۶۷ امتیاز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تیم هیات ژیمناستیک بانوان مهاباد با چهار ورزشکار به عنوان نماینده آذربایجان‌غربی در مسابقات قهرمانی ترامپولین بانوان حاضر بود، اظهار داشت: «لیلا هشیاری» و «خدیجه بذری» به ترتیب به عنوان مربی و سرپرست، هدایت تیم ژیمناستیک بانوان این شهرستان را برعهده داشتند.

 

ترامپولین یکی از رشته‌های ورزش ژیمناستیک است که بر روی تشک فنری برگزار می‌شود و ورزشکاران با انجام پرش و حرکات نمایشی (پشتک و وارو) امتیاز کسب می‌کنند.

مسابقات این رشته به صورت یک نفری و ۲ نفری انجام می‌شود و برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان یکی از بخش‌های ورزش ژیمناستیک به بازی‌های المپیک سیدنی استرالیا راه یافت.

 

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده ورزشی است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار