موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
209959
۰۹ آذر ۱۳۹۸

پیشنهاد نماینده یونیسف برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان

مندیپ اوپ رایان نماینده یونیسف در دیدار خود با مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی، برگزاری کارگاه‌های فیلم‌سازی در کنار اهدای جایزه یونیسف در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان را پیشنهاد داد.

به گزارش کودک پرس ، محمدمهدی احمدی با تاکید بر نقش فضای مجازی در آگاه سازی و آموزش کودکان و نوجوانان گفت: امروز فضای مجازی نقش موثری بر افکار عمومی دارد و می توان از ظرفیت های این فضا برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در میان کودکان و همچنین افزایش آگاهی آن ها در حوزه های مختلف بهره گرفت.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه همکاری خود با یونیسف وظایفی برای خود تعریف کرده و آن را اجرا می کند و امیدوارم با حضور نماینده این سازمان در تهران طرح ها و برنامه های بهتری در این حوزه داشته باشیم.

احمدی در عین حال تصریح کرد: می توانیم از ظرفیت های ایران و یونیسف در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری برای کودکان بهتر استفاده کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای ساختن یک جامعه سالم باید از کودکان آن جامعه شروع کرد زیرا با روح معصوم آن ها می توان فکر و روح سالمی را در آن ها ایجاد کرد و با دوری آن ها از آسیب های اجتماعی می توان در آینده جامعه سالمی داشت.

وی به نقش هنر در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز زبان هنر نسبت به زبان های دیگر تاثیر بیشتری دارد. زبان موسیقی، شعر، سینما، نمایش و … می تواند در تربیت کودکان نقش موثری داشته باشد. ایران در این حوزه ها از ظرفیت های بالایی برخوردار است و آمادگی همکاری های مشترک با یونیسف با هدف پرورش روح سالم کودکان را دارد.

احمدی در ادامه با اشاره به تفاهم نامه همکاری های مشترک با یونیسف گفت: در تمدید این تفاهم نامه در سال ۲۰۲۰ باید به نقاط ضعف و قوت برنامه ها توجه در نقاط ضعف را کاهش و نقاط قوت آن را تقویت کنیم.

در ادامه مندیپ اوپ رایان نماینده یونیسف در تهران گفت: بر اساس تفاهم نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یونیسف برنامه های مشترکی صورت گرفته که موثر بوده است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به اصفهان و حضور در جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان افزود: در کنار جایزه یونیسف می توان کارگاه های فیلم سازان را نیز در این جشنواره راه اندازی کرد تا بر اساس آن فیلم سازان درباره چگونگی آسیب پذیری کودکان بحث و گفت و گو کنند.

نماینده یونیسف در تهران ادامه داد: سرمایه گذاری برای کودکان از درست ترین کارها است و کشور ایران ظرفیت‌های بسیاری به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر برای کودکان دارد که می توان در جهت بهبود فرهنگ کودکان از آن بهره برد و این سازمان آمادگی گسترش همکاری با ایران در این حوزه را دارد.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار