موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
208913
۱۸ آبان ۱۳۹۸

جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در گنبدکاووس برگزار می‌شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس درشرق استان گلستان اعلام کرد که چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان همزمان با شروع هفته کتاب و کتابخوانی ( ۲۳ تا ۳۰ آبان ) در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، رضا شجاعی گفت: دراین طرح فرهنگی سراسری تعداد ۴۰ باشگاه کتاب‌خوانی که در گنبدکاووس فعال هستند، در بخش‌های تعریف شده از جمله کتاب‌خوانی، نقد کتاب و خلاصه‌نویسی آن با یکدیگر کرده و در نهایت باشگاه برتر در هر بخش به مرحله استانی و سپس مرحله کشوری راه می‌یابد.

وی افزود: طرح فرهنگی جام باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان ویژه گروه سنی پیش دبستانی تا متوسطه دوره اول، از سال ۹۵ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور آغاز شده و گنبدکاووس در سال اول این طرح، رتبه دوم کشور و در سال ۹۷ هم به خاطر استمرار فعالیت‌های حوزه کتاب‌خوانی شایسته تقدیر شد، ضمن اینکه این شهرستان د رسال ۹۳ نیز به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شد.

شجاعی اضافه کرد: کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفت‌ و گو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان، آشنایی کودکان با محیط‌های مرتبط با کتاب مانند کتابفروشی و کتابخانه و نیز تبدیل فضاهای عمومی موجود به فضاهایی مناسب برای مطالعه فردی و گروهی از اهداف این طرح فرهنگی است.

 

وی، توسعه فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام یک کار گروهی، پیشرفت تحصیلی از راه برنامه‌های سرگرم‌ کننده برای کودکان و نوجوانان، کمک به تاسیس و تقویت کتابخانه‌های کوچک کلاسی، مهد کودکی، کانونی، آپارتمانی، محله‌ای و مسجدی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان و کمک به گسترش تبلیغ و معرفی کتاب را از دیگر اهداف‌ طرح باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان برشمرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس همچنین گفت که باشگاه‌های کتاب‌خوانی در این شهرستان با همکاری ادارات بهزیستی، آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل شدند و هر باشگاه دارای ۱۰ تا ۱۲ عضو است که در آن مربیان به اعضا روش‌های صحیح مطالعه کتاب، نقد و تحلیل آن و نیز خلاصه نویسی کتاب را آموزش می‌دهند.

شجاعی افزود: شرکت‌کنندگان در چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در گنبدکاووس می‌توانند کتاب‌های معرفی شده را با ۵۰ درصد تخفیف از مجموعه شهر کتاب این شهر خریداری و در مرحله نخست این طرح که قرار است روز ۲۳ آبان امسال و در برخی بوستان‌های شهری گنبدکاووس برگزار شود، شرکت کنند.

 

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

منبع: ایرنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار