موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
208599
۱۲ آبان ۱۳۹۸

دیدار نماینده ولی‌فقیه گیلان با مداحان نوجوان گیلانی

تعدادی از مداحان کودک و نوجوان به همراه رئیس سازمان بسیج مداحان استان گیلان با نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش کودک پرس ، تعدادی از مداحان کودک و نوجوان به همراه رئیس سازمان بسیج مداحان استان گیلان با نماینده ولی‌فقیه در گیلان دیدار و گفتگو کردند.

 

تأکید بر حضور بیشتر نوجوانان در مساجد

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در این دیدار با بیان اینکه باید مداحان کودک و نوجوان همیشه سعی کنند بااراده خود تصمیم بگیرند، اظهار کرد: مداحان کودک و نوجوان باید انسان‌های خوب را دنبال کنند و تسلیم اراده دیگران نشوند.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به اینکه مطالعه فراوان به کودکان و نوجوانان کمک زیادی می‌کند، افزود: مطالعه کتاب‌های شهید دستغیب باعث روشنگری در نسل جوان می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعه باعث پاسخگویی به شبهات می‌شود، گفت: کودکان و نوجوانان باید ارتباط خود با قرآن را بیشتر کنند زیرا امام حسین (علیه‌السلام) درصدد زنده نگه‌داشتن دین اسلام بود و زنده نگه‌داشتن دین اسلام با مداحی‌ها و مطالعه قرآن محقق خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان باید با روایات و زبان عربی ارتباط برقرار کنند، بیان کرد: احترام به والدین و آشنایان باید سرلوحه کار کودکان و نوجوانان باشد زیرا پیامبر (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) همواره به احترام به والدین تأکید می‌کردند.

فلاحتی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان باید در مساجد حضور پرشور داشته باشند، گفت: مداحان جوان سعی کنند که هرگز برای پول مداحی نکنند و به سایر مداحان نیز حسادت نورزند.

 

هدف مداحی باید تقرب به خدا باشد

رئیس سازمان بسیج مداحان استان گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه ۵۰ مداح کودک و نوجوان به نمایندگی از مجموعه نوگلان حسینی (علیه‌السلام) در این دیدار حضور داشتند، اظهار کرد: هدف بسیج مداحان تربیت مداحان ارزشی و انقلابی متناسب با فرمایشات مقام معظم رهبری است.

 

مصطفی منزوی با اشاره به اینکه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) عامل وحدت و ذکر مصائب آن‌ها باعث نزدیکی دل‌ها می‌شود، افزود: مداحی یک پدیده انسانی ایمانی و هنری است که هدف آن باید تقرب به خداوند باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بسیج مداحان در طرف‌های مختلف اجرای می‌شود، گفت: کلاس‌های آموزشی این سازمان در قالب خواهران و برادران و در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان گیلان با بیان اینکه جامعه هدف بسیج مداحان سه گروه هستند، تصریح کرد: مداحان، هیئت‌های مذهبی و شعرای آئینی سه جامعه هدف سازمان بسیج مداحان هستند و یکی از اهداف بسیج مداحان متصل کردن این گروه‌ها به همدیگر است.

 

منزوی با اشاره به برنامه‌های آینده سازمان بسیج مداحان استان گیلان بیان کرد: دیدار شعرای آئینی با نماینده ولی‌فقیه در استان از برنامه‌های سازمان بسیج مداحان گیلان در هفته وحدت است و تا پایان سال جامعه مداحان استان گیلان با ائمه جمعه شهرستان‌ها دیدار می‌کنند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار