208200
۰۲ آبان ۱۳۹۸

سنجش بینایی بیش از ۵هزار کودک در شهرستان خلخال

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلخال گفت: بیش از ۵هزار کودک در خلخال تحت سنجش بینایی قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس ، ابراهیم مسروری اظهار کرد: اولین پایگاه  بینایی‌سنجی کودکان 3 الی 6 سال در مهد کودک دو ستاره خلخال افتتاح شد و در این مدت 5هزار و 446کودک در خلخال تحت سنجش بینایی قرار گرفتند.

وی افزود: درسال گذشته در حدود 90 درصد جمعیت کودکان 3 الی 6 سال تحت سنجش قرار گرفتند که از این تعداد 198 کودک به اپتومریست ارجاع داده شده و تحت بررسی‌های بیشتر تشخیصی قرار گرفتند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلخال گفت:  از مراجعه کنندگان به مراکز سنجش بینایی، 65 کودک به‌عنوان بیمار آمبلیوپ به پزشک متخصص چشم ارجاع داده شدند که با هزینه بیش از 8 میلیون تومان درمان شدند.

وی افزود: برای این تعداد بیش از 300 میلیون ریال هزینه عمل جراحی از سوی بهزیستی پرداخت شده که با اجرای این طرح در زمان خردسالی و کودکی خانواده‌ها از مشکلات چشمی کودک خود آگاه شده و از آسیب‌ جدی پیشگیری می‌کنند.

 

مسروری یکی از اهداف مهم این طرح را همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، دهیاران و بخشداران در روستاها و بخش‌ها عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح موجب رفع مشکلات احتمالی در دوران کودکی افراد می‌شود.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار