موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
207085
۱۴ مهر ۱۳۹۸

دیدار نمایندگان کودک و نوجوان با استاندار فارس/ نوجوانانی که چند دقیقه استاندار شدند!

استاندار فارس در آغاز هفته کودک و نوجوان، به نمایندگی با چند تن از کودکان و نوجوانان استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش کودک پرس ، عنایت‌الله رحیمی هم‌زمان با آغاز هفته کودک و نوجوان در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری استان و تعدادی از کودکان و نوجوانان فعال در این کانون، عنوان کرد: اگر قرار است کشوری توسعه‌یافته داشته باشیم و آن را در جهان الگو قرار دهیم، باید از خودسازی آغاز کنیم.

 

وی با بیان اینکه خودسازی باید از کودکان آغاز شود، افزود: شخصیت، اندیشه و پایه‌های فکری هر انسانی در ایام کودکی رقم می‌خورد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر توجه به مسائل روحی و روانی کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: مهربانی، محبت و عطوفت از نیازهای این قشر از جامعه است که باید از ابتدا در پرورش آن‌ها مدنظر قرار گیرد.

 

 رحیمی اخلاق را حلقه مفقوده زندگی اجتماعی امروز دانست و با اشاره به اینکه در مبانی اعتقادی، دینی و اجتماعی ما نیز اخلاق امری محوری است، عنوان کرد: آموزش اخلاق‌مداری به کودکان باید در دستور کار نهادهای متولی قرار گیرد.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه کودکان و نوجوانان باید از ابتدا با قانون  پذیری، قانون مداری، رعایت حقوق یکدیگر، تحمل و صبر در برابر مشکلات، گفتگو و پذیرش نظرات دیگران از موارد مهمی است که باید کودکان با آن آشنا شده و آموزش ببینند.

 

وی ادامه داد: اگر کودکان با رعایت قانون آشنا شوند بسیاری از معضلات جامعه برطرف خواهد شد.
دکتر رحیمی ادامه داد: فرزندان ما باید از ابتدا بیاموزند نظرات مخالف را بشنوند و برای همه افراد حتی مخالفان خود حق حیات قائل باشند.
استاندار فارس با بیان اینکه پس از خانواده، کانون پرورش فکری یکی از نخستین مراکزی است که کودکان را به سمت اجتماعی شدن می‌برد، بر اهمیت این نهاد در شکوفایی استعدادهای کودکان تأکید کرد.

 

وی با اشاره به اینکه کودکان می‌توانند در رابطه‌ای متقابل  دوسویه بر خانواده نیز نظارت داشته باشند، یادآور شد: آن‌ها باید آسیب‌های اجتماعی را بشناسند و با عواقب و تأثیرات ناگوار آن بر خانواده و جامعه آشنا شوند.
رحیمی در این جلسه ضمن شنیدن نظرات و مطالبات نمایندگانی از قشر کودک و نوجوان با آن‌ها به گفتگو نشست.

 وی از آن‌ها خواست نظرات خود را درباره بهترین اقدامی که برای استان و برای کودکان می‌توان انجام داد بیان کنند.

حفظ و تقویت امنیت در جامعه و توجه به ایجاد مراکز فرهنگی، هنری برای کودکان و نوجوانان جزو خواسته‌ها و مطالبی بود که از سوی آن‌ها در پاسخ به سؤال استاندار مطرح شد.

 

این کودکان و نوجوانان که مهمان استاندار فارس در نخستین روز هفته کودک و نوجوان بودند، به دعوت دکتر رحیمی بر صندلی استاندار نشستند و نظرات خود را درباره بعضی مکاتبات و دستورات بیان کردند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار