موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
206982
۱۱ مهر ۱۳۹۸

مجتمع «رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوان» در همدان راه‌اندازی شود

رئیس کل دادگستری استان همدان خواستار ایجاد مجتمع «رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوان» در همدان شد.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا عدالتخواه ظهر امروز در یازدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در همدان با بیان اینکه مهمترین حقی که باید برای کودکان و نوجوانان قائل شویم متفاوت بودن آنهاست اظهار کرد: باید ما بزرگترها بدانیم که تصمیم‌گیری کودکان بر عهده ماست و تفاوت داشتن آنها را در نظر بگیریم.

وی با تاکید به اینکه رسیدگی به تخلفات نوجوانان و کودکان باید در یک شرایط خاص طبق انجام مشاوره‌های لازم صورت گیرد گفت:‌ اگر استانداری مکانی را تعریف کند، مجتمعی برای رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوان را راه‌اندازی خواهیم کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان همدان بیان کرد: مجتمع قضایی در رسیدگی به جرائم کودکان و نوجوانان با شرایط خاص رسیدگی و نیز توسط قضات متخصص فعال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تعریف طفل، 14 سالگی اول زندگی را شامل می‌شود و بعد از آن فرد بالغ است گفت: البته بعد از 14 سالگی فرد بالغ است اما مسوولیت او با بزرگترها یکی نیست و تفاوت دارد.

 

عدالتخواه تصریح کرد: قانونگذار در ماده 91 قانون اساسی رشد عقلی را پذیرفته، همان گونه که در معاملات رشد عقلی مورد توجه است در مجازات‌ها نیز رشد عقلی را باید در نظر گرفت و قاضی باید رشد عقلی مجرم را احراز کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نیز با بیان اینکه امسال «پویش فصل گرم کتاب» با محوریت کتابخوانی و توجه به کودکان و نوجوانان در پارک‌ها برگزار شد اظهار کرد: چندین پویش و در هر کدام سه فعالیت با محوریت کتاب برگزار شد.

بهناز ضرابی‌زاده با اشاره به اینکه یک‌هزار و 253 پسر و یک‌هزار و 683 دختر در 19 منطقه استان از برنامه‌ها برخوردار شدند گفت: کارگاه‌های «حال خوش زندگی» اجرا و توسط مربیان مهارت زندگی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شد.

 

وی با بیان اینکه مهارت‌های «نوجوان شاد»، «نوجوان ماهر»، «نوجوان هوشمند» و… عناوین کارگاه‌هایی بود که برگزار شد افزود: 19 جلسه مهارت زندگی برگزار شد که اغلب کارگاه «نوجوان شاد و با نشاط» و «نوجوان خودباور» را شامل می‌شد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار