موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
209722
۰۴ آذر ۱۳۹۸

خاطره وزیر اسبق بهداری از کشته شدن ۱۵۰ کودک در یک دقیقه

وزیر بهداری در دوران دفاع مقدس گفت: در سازمان ملل هر یک از وزرا آمار واکسینه کردن کودکان را می‌گفتند، در این حین پشت تریبون رفتم و پرده از جنایت صدام برداشتم.

به گزارش کودک پرس ، نام «هادی منافی» برای سیاستمداران دهه‌های ۶۰ تا ۸۰ آشناست. او یکی از اعضای کابینه شهیدان رجایی و باهنر بود که در دولت‌های اول تا ششم به عنوان وزیر بهداری و رئیس سازمان محیط زیست فعالیت داشت. تک‌فرزند پسر او به نام «محمد» در دوران دفاع مقدس در سنین نوجوانی به جبهه رفت و شهید شد. پس از شهادت محمد، خداوند دو فرزند پسر دیگر به او عطا کرد. وی پس از اینکه از سیاست و دولت جدا شد، به کار در بیمارستان مهر مشغول شد. او فعالیت‌های پزشکی خود را از همین بیمارستان آغاز کرده و هم‌اکنون نیز فعالیت دارد.

دکتر منافی از جمله کسانی بود که برای رساندن صدای مردم بی‌گناه کشورمان به دنیا در نشست‌های سازمان ملل شرکت می‌کرد. در یکی از جلساتی که اردیبهشت سال ۶۳ برگزار شد، پشت تریبون رفت و در جمع وزرای بهداری دیگر کشور‌ها پرده از جنایت صدام برداشت. وی اینگونه روایت کرد:

اردیبهشت سال ۶۳ به سازمان جهانی بهداشت رفته بودم. در آنجا گفتم که اینجا ۱۵۰ وزیر بهداری نشسته‌اید. همه شما آمار می‌دهید که چند نفر را واکسینه کرده‌اید و چند کودک را از فلج اطفال نجات داده‌اید. شما یکی یکی بچه نجات می‌دهید، اما صدام با یک موشک یکصد و ۵۰ بچه را در یک مدرسه کشت. حرفی در این باره ندارید که بزنید. حاضران با شنیدن این حرف، دست از مطالعه روزنامه و کار‌های متفرقه برداشتند و به صحبت‌های من گوش کردند.

وزیر بهداری عراق به خاطر این سخن من، اعتراض کرد و چند جمله در این باره گفت. من این بار خطاب به وزیر بهداری صدام ادامه دادم: آقای وزیر محترم شما بنشینید و حرف نزنید. سال قبل یک نفر دیگر جای شما نشسته بود، الان کجاست؟ آن وزیر توسط صدام کشته شد. وقتی به کشورت برگردی تو هم توسط صدام کشته می‌شوی. من از وزرا تقاضا دارم که یک دقیقه به خاطر آن پزشک که توسط دولت عراق کشته شد، بایستید و سکوت کنید.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار