موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
209155
۲۱ آبان ۱۳۹۸

تاثیر طرح مقولات محیط زیستی در آثار نمایشی بر کودکان و نوجوانان

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی به جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان آورده است: مخاطبان کودک و نوجوان با عنایت به ویژگی‌های فردی و سِنّی‌شان، تاثیرپذیری فراوان‌تری نسبت به محتواهای رسانه‌ای و نمایشی دارند و طرح مقولات محیط زیستی در آثار و نمایش‌های مختص کودکان و نوجوانان می‌تواند نسلی محیط زیستی و سبز را برای آینده ایران اسلامی تربیت کند.

به گزارش کودک پرس ، در پیام عیسی کلانتری به  بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان همدان آمده است: هنر، زبان گویای انسان‌ها برای تبیین و انتقال وقایع، ابلاغ آلام و آرزوهای بشری است. هنر تئاتر و نمایش نیز با توجه به حضور و هم‌نفسی هنرمند و مخاطبان از پیچیده‌ترین و در عین حال اثرگذارترین فرم‌های هنری محسوب می‌شود. از این منظر، بیان دغدغه‌های فکری، فرهنگی و اجتماعی مخاطبان در بستر نمایش می‌تواند به اصلاح فرهنگ نسل کنونی و آموزش نسل‌های آینده منجر شود.

در ادامه این پیام رییس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرده است: توجه به مقوله مهم محیط زیست، که خداوند متعال در قالب آب، هوا، خاک و تنوع زیستی و جانوری در اختیار ما انسان‌ها قرار داده است، در حوزه‌های هنری و نمایشی می‌تواند مخاطبانی دغدغه‌مند و حساس به محیط زیست را به ارمغان آورد. طبعا مخاطبان کودک و نوجوان با عنایت به ویژگی‌های فردی و سِنّی‌شان، تاثیر پذیری فراوان تری نسبت به محتواهای رسانه ای و نمایشی دارند و طرح مقولات محیط زیستی در آثار و نمایش‌های مختص کودکان و نوجوانان می‌تواند نسلی محیط زیستی و سبز را برای آینده ایران اسلامی تربیت کند.

 

در پایان این پیام کلانتری آورده است: اینجانب ضمن تاکید بر نقش محوری آموزش و فرهنگسازی زیست محیطی، امید دارم که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، در این دوره و دوره‌های آتی به مقوله محیط زیست عنایتی ویژه مبذول دارد و هنرمندان این عرصه با درک حساسیت چنین موضوعی، آثاری فاخر و ماندگار در این حوزه بیافرینند چراکه امروزه حق بقاء (داشتن محیط زیست سالم) مهمترین مولفه حقوقی انسان‌هاست.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار