موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
205263
۲۴ شهریور ۱۳۹۸

ماجرای عجیب پرونده «کودک»‌ربایی

«دزدان، بچه ٦ ساله‌ام را مقابل چشمانم دزدیدند و فرار کردند». با این شکایت زن جوان پرونده کودک‌ربایی تشکیل شد اما کمی بعد کارآگاهان پی بردند که منظور شاکی از بچه‌اش، سگ گران‌قیمتش است و به این ترتیب مسیر پرونده تغییر کرد.

به گزارش کودک پرس ، اوایل هفته گذشته زنی جوان به اداره پلیس رفت و گفت: برای پیاده روی و هواخوری به همراه بچه‌ام که ٦ساله است از خانه‌ام در شمال تهران بیرون آمدم. مشغول قدم زدن بودیم که ناگهان خودروی پژویی مقابل پایم ترمز کرد. به جز راننده، مرد جوانی هم داخل ماشین بود. ابتدا تصور کردم که می‌خواهند آدرس بپرسند اما ناگهان مردی که در صندلی شاگرد نشسته بود از ماشین پیاده شد و بچه‌ام را ربود. وی ادامه داد: همه‌‌چیز در یک چشم برهم زدن رخ داد و مرد جوان به سرعت بچه‌ام را در آغوش گرفت و بعد سوار ماشین شد تا فرار کنند. او کیفم را هم قاپیده بود و من نیز برای نجات بچه‌ام، از پنجره ماشین گرفتم و آویزان شدم تا مانع فرار سارقان شوم. اما آنها به فرار خود ادامه دادند و من حدود ١٥ متر روی زمین کشیده شدم و در نهایت دستم را رها کردم و آنها فرار کردند.

با شکایت این زن و با توجه به حساسیت ماجرا، پرونده‌ای تشکیل شد و چون در ابتدا موضوع کودک‌ربایی مطرح شده بود، تیمی از کارآگاهان به سرعت برای ردگیری سارقان وارد ماجرا شدند. اما وقتی ٢٤ ساعت بعد شاکی به اداره آگاهی رفت و مدعی شد که گروگانگیران قصد اخاذی دارند، معلوم شد که سارقان پژو سوار، یک سگ گران‌قیمت را ربوده‌اند نه یک کودک را.

زن جوان در شکایت اولیه عنوان کرده بود بچه‌ام را ربوده‌اند اما آن روز مشخص شد که منظور او از بچه، سگش بوده که او را بچه خطاب می‌کرده است. زن جوان در دومین شکایت خود گفت: سگ من گران‌قیمت است و حدود ٤٠ میلیون تومان ارزش دارد. از سوی دیگر سارقان با دزدیدن کیفم، موبایلم را که داخل کیف بود هم سرقت کرده بودند. پس از این سرقت، سیم کارت قبلی را سوزاندم و سیم کارت جدید با همان شماره‌ام را گرفتم که گروگانگیران به من زنگ زدند و گفتند اگر سگت را می‌خواهی باید ٢٠ میلیون تومان پول جور کنی. حتی چند عکس از سگم هم برایم فرستادند و تهدید کردند که اگر به پلیس خبر بدهم و پول را جور نکنم با بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن جان سگم را می‌گیرند. در این شرایط مأموران از زن جوان خواستند تا با دزدان باج گیر به بهانه تحویل پول قرار بگذارد. اگرچه زن جوان با هماهنگی پلیس با سارقان قرار گذاشت اما آنها در محل قرار حاضر نشدند. پلیس هم به‌صورت نامحسوس اطراف را زیرنظر داشت اما ردی از دزدان باج‌گیر به‌دست نیاورد و در این شرایط تحقیقات کارآگاهان با دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت برای یافتن ردی از متهمان ادامه دارد.

 

 

 

منبع: همشهری

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار