موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
210089
۱۲ آذر ۱۳۹۸

ثمره باشگاه کارآفرینی نوجوان ایجاد کسب و کار پایدار و نوآورانه است

سرهنگی با اشاره به برگزاری باشگاه کارآفرینی نوجوان در خوزستان گفت: ثمره این باشگاه منجر به کسب و کار پایدار و نوآورانه‌ای می‌شود که توان رقابت با بازار بین‌المللی را داشته باشد.

به گزارش کودک پرس ، «رحیم سرهنگی» در خصوص دوره های کارآفرینی باشگاه کارآفرینان نوجوان خوزستان اظهار کرد: این باشگاه محفلی برای آموزش های کارآفرینی به سبک نوین بوده و هدف آن تربیت نسل آینده کارآفرینان کشور است.

مدیر کل توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه ایران باید توان رقابت با کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را داشته باشد اضافه کرد: سعی بر این است این باشگاه ها با به روزترین مواد درسی در حوزه آموزش های کارآفرینی دنیا و کارگاه های نوآوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه تیمی از دانشگاه صنعتی شریف و تهران این باشگاه را طرح ریزی کردند افزود: باشگاه کارآفرینی نوجوان در استان های مختلف در حال فعالیت است و در خوزستان نیز آغاز شده و به مدت یکسال و نیم ادامه خواهد داشت و نوجوانان پنجشنبه هر هفته در برنامه های این باشگاه شرکت می کنند.

سرهنگی تصریح کرد: مربیان فعال در این باشگاه داوطلبان علاقه مند به حوزه کارآفرینی هستند که با آموزش هایی که دیده اند به آموزش نوجوانان مشغول خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه این اولین باشگاه در خوزستان است که در اهواز برگزار شده عنوان کرد: این باشگاه در شهرستان های خوزستان مانند شوشتر، گتوند، اندیمشک، هفتگل و … شروع به کار خواهد کرد.

مدیر کل توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون اذعان داشت: با داشتن چندین دانش آموز آموزش دیده درحوزه کارآفرینی، زیرساخت های ذهنی و رفتاری در آنها تقویت شده و با ورود آنها به جامعه، حرکات نوآورانه ای آغاز خواهند شد و همین امر باعث ایجاد اشتغال می شود.

وی همچنین در مورد این کار بلندمدت و زیرساختی که همواره در کشور مورد بی لطفی قرار می گیرد توضیح داد: به خاطر بلندمدت بودن تاثیرات این باشگاه بسیاری از مسئولان از آن دوری می کردند ولی اگر ۱۵ سال قبل چنین حرکتی را انجام داده بودیم امروز نتایج و اثرات مثبت آن را شاهد بودیم.

سرهنگی با بیان اینکه این باشگاه یک کار پایه ای است که سراسر کشور در حال انجام است و امیدواریم اثرات مثبتی را بر جای بگذارد خاطر نشان کرد: ثمره این باشگاه منجر به کسب و کار پایدار و نوآورانه ای می شود که توان رقابت با بازار بین المللی را داشته باشد.

وی با اشاره به همدلی اجزای اجرایی این باشگاه که با همکاری اداره کل کمیته امداد خوزستان، اداره کل آموزش فنی حرفه ای خوزستان، آموزش و پرورش و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد ادامه داد: بخشی از هزینه های باشگاه را کارآفرینان خوزستان و کانون کارآفرینی خوزستان تقبل کردند و این نزدیکی و همدلی در استان های دیگر کمتر دیده شده است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار