32065
۱۱ آبان ۱۳۹۶
منتظر ثبت در گینس؛

دختر فوتبالیست ایرانی در یک ساعت ۸۶۹۴ روپایی زد+ تصویر

چند روز قبل بود که وزیر ورزش در مصاحبه‌ای اعلام کرد؛ بعد از دیدن یک دختر نوجوان در کرج هنگام زدن رکورد روپایی، به وجد آمده و همان‌جا به ادامه حمایت خود از ورزش بانوان اطمینان بیشتری پیدا کرده است. دختری که باعث شده بود سلطانی‌فر بر حمایت از ورزش بانوان تأکید کند، تنها رکورددار روپایی زنان در ایران است. این دختر ١٧ساله که این روزها در اردوی تیم فوتبال جوانان به سر می‌برد، از تعریف و تمجید وزیر ورزش ابراز خوشحالی می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، مصاحبه ای با محدثه گودآسیایی انجام شده که می خوانید:

 

*در چه مراسمی مقابل وزیر ورزش روپایی زدی؟

افتتاحیه یک سالن ورزشی در کرج بود که از خانواده شهیدان هم تقدیر به عمل آمد. به من گفتند که به آن‌جا بروم و به شکل نمادین روپایی بزنم. من هم با آقای وزیر ملاقات کردم و البته چون من آخر برنامه رسیده بودم، صحبت‌های من با سلطانی‌فر در حد احوالپرسی بود.

*وقتی شنیدی که وزیر ورزش در مصاحبه‌اش از تو تمجید کرده، چه احساسی پیدا کردی؟
صحبت‌های آقای وزیر را خواندم و خیلی خوشحال شدم. خوشحالی من بیشتر به خاطر این بود که سلطانی‌فر اعلام کرد حرکات من باعث شده او بیشتر به حمایت از ورزش بانوان فکر کند. این‌که من واقعا توانسته باشم تاثیری روی تغییر دیدگاه وزارت ورزش نسبت به ورزش بانوان داشته باشم، برایم باارزش است. البته از یک مورد هم ناراحت شدم که حتی اسم من هم در مصاحبه وزیر درج نشده بود، حتی وزارت ورزش از من تقدیری هم نکرد و فقط همه چیز در حد حرف بود. وزیر ورزش نیز سن مرا به اشتباه ١٤‌سال اعلام کرده بود، درحالی‌ که ١٧ساله هستم.

 

 

* از نظرت هم‌اکنون به ورزش بانوان توجه کافی صورت می‌گیرد؟
خیر، متاسفانه خیلی از مسئولان ورزش بانوان را جدی نمی‌گیرند و به آن اهمیت نمی‌دهند. امیدوارم از این پس بیشتر توجه کنند. در بحث شخص خودم نیز انتظار دارم با توجه به رکوردی که زدم، بیشتر حمایت شوم تا انگیزه‌ام برای رکوردشکنی‌های بعدی بیشتر شود.

* شنیدیم که تنها رکورددار دختر روپایی در ایران هستی. از این موضوع صحبت کن؟
من‌ سال گذشته به مناسبت دهه فجر در جشنواره‌ای که در برج میلاد برگزار شد، شرکت کردم. تنها دختری بودم که در بخش روپایی شرکت و رکورد خوبی هم ثبت کردم. در یک‌ساعت ٨٦٩٤ روپایی زدم و هم‌اکنون رکورد من در کتاب رکوردهای ایران ثبت شده است.

* برای این‌که رکورد خودت را در کتاب گینس ثبت کنی، برنامه‌ای داری؟
رکورد گینس در بخش روپایی دست مهدی حب‌درویش است که نزدیک به ٣٠ساعت روپایی زده است. البته در بخش زنان تنها رکورددار در ایران من هستم. من برای این‌که رکوردم را در گینس ثبت کنم، برنامه دارم. رکورد آقایان و خانم‌ها جداگانه است و من هر چقدر پرس‌وجو کردم، ندیدم که کسی در بخش زنان رکورد روپایی در کتاب گینس ثبت کرده باشد. اگر بخواهم جدی‌تر به این موضوع فکر کنم، باید دقیق بپرسم که رکورد خاصی در این بخش ثبت شده یا خیر.

* برای این کار نیاز به حمایت هم داری؟
بله، قطعا نیاز به حمایت دارم، چون ثبت رکورد در گینس هزینه‌های بالایی دارد. تا به‌حال هیچ‌جا از من تقدیر نشده است. به نظرم اگر یک مرد این رکورد را برای اولین بار می‌زد، آن هم با شرایط سنی که من دارم، خیلی بیشتر به او توجه می‌شد. امیدوارم این نگاه‌ها تغییر کند و به من هم برای این‌که در این زمینه پیشرفت کنم و اسم ایران بیشتر مطرح شود، کمک کنند.

* اصلا چه شد که به روپایی‌زدن فکر کردی و این رکورد را ثبت کردی؟
شاید من هم اوایل که می‌خواستم روپایی بزنم، تعدادش به بالای ١٠عدد نمی‌رسید. یک‌بار مربی ما سر تمرین گفت که می‌خواهیم مسابقه روپایی بگذاریم و این برای من انگیزه زیادی ایجاد کرد. همین‌طور پیشرفت کردم و از ٢٠، ٣٠ روپایی تا ١٠٠ تا و بالاخره توانستم در تمرینات به بالای ١٠‌هزار روپایی هم برسم. در روز رکوردگیری در برج میلاد هم به من گفتند یک‌ساعت وقت داری، وگرنه می‌توانستم بیشتر هم روپایی بزنم. البته این را بگویم که آخر آن مسابقه روپایی هم برگزار نشد اما باعث شد که من به این سمت بروم و رکورددار شوم.

*با توپ‌های دیگر به جز توپ فوتبال هم می‌توانی روپایی بزنی؟
بله، خداراشکر در این چند ‌سال توانستم پیشرفت خوبی در روپایی داشته باشم. تمریناتم را ادامه می‌دهم و با توپ‌های مختلف هم روپایی می‌زنم. تا به‌حال با توپ تنیس، سپک تاکرا و توپ‌های دیگر این کار را انجام دادم. به ‌هرحال باید انگیزه داشته باشم تا به این راه ادامه دهم، چون درگیر مسابقات فوتبال هم هستم.

*عضو تیم‌ملی فوتبال جوانان هم هستی. چه مسابقاتی را پیش‌رو دارید؟
هم‌اکنون در اردوی تیم‌ملی هستیم و قرار است در تورنمنت ازبکستان شرکت کنیم. نزدیک به یک‌سال و ٣ماه است که عضو تیم‌ملی جوانان هستم. البته من فوتسال کار می‌کردم و سعی می‌کنم حالا خودم را به تدریج در فوتبال هم جا بیندازم.

*در فوتبال مثل روپایی‌زدن خوب هستی؟
این را باید دیگران بگویند اما خداراشکر که پیشرفت خوبی داشتم. امسال برای حضور در لیگ فوتبال هم پیشنهاد داشتم اما چون به یک تیم فوتسالی قول داده بودم، با تیمی قرارداد نبستم.

*فکر نمی‌کنی فرصت پیشرفت در فوتسال بانوان بیشتر از فوتبال باشد؟
من اینطور فکر نمی‌کنم. شاید فوتسال نتایج بهتری گرفته باشد اما فوتبال هم جای پیشرفت دارد. نگاه فدراسیون هم به رشته فوتبال مثبت است. اگر تا الان موفقیتی در فوتبال بانوان نبوده، چون توجهی نشده است. با توجه بیشتر همین تیم جوانان که الان عضوی از آن هستم، می‌تواند نتایج خوبی بگیرد.

*در آخر اگر صحبتی داری، بگو؟
دوست دارم به ورزش بانوان و به‌ویژه فوتبال بانوان بیشتر اهمیت داده شود. ما استعدادهای زیادی در فوتبال داریم و فقط دختران فوتبالیست نیاز دارند که برایشان انگیزه بیشتری ایجاد کنند. تشکر و تقدیری بعد از هر موفقیت صورت بگیرد، ما هم انگیزه‌مان بالا می‌رود. به ‌هرحال توجه به ورزش بانوان در ایران تقریبا مغفول مانده اما با این حال دختران ورزشکار نشان دادند که چیزی از آقایان کم ندارند. ما می‌توانیم پیشرفت کنیم و نیاز به حمایت داریم. البته جا دارد از خانواده‌ام تشکر کنم که همیشه مرا حمایت کردند و هیچ‌وقت جلوی پیشرفت مرا نگرفتند.

 

منبع: خبر ورزشی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار