موقعیت فعلی شما : خانه/کودک پلاس/یادداشت
31306
۰۷ آبان ۱۳۹۶
سینمای کودک و نوجوان ؛

یادداشت مدیر شبکه کودک سیما در خصوص وضعیت ساخت فیلم های سینمایی کودک و نوجوان

سرشار در اینستاگرام شخصی خود نوشت : فیلم #قهرمانان_کوچک در مجموع فیلم خوبی است: به دنبال حمایت از تولید داخل است؛ به قاچاق میتازد و به شکل ضمنی، آرزوی ستاره‌شدن در #سینما را تقبیح میکند. آنچنان که در انتهای فیلم، با موجی از کودکان شاد، خندان، پرهیجان، مشت‌زن و لگدپران مواجهیم!

به گزارش کودک پرس ، سینمای کودک و نوجوان در ایران، بسیار کم‌رمق است. میزان کم سرمایه‌گذاری حاکمیت در این رده سنی جایی خودش را نشان میدهد که خانواده میخواهد#مصرف_فرهنگی فرزندان خود را با فیلمهای#ساخت_ایران پر کند و خود را بسیار تنها احساس میکند.

متاسفانه نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، نه حوزه هنری، نه سازمان اوج، نه بنیاد روایت و نه دیگر سازمانهای مرتزق از بیت‌المال، نتوانسته‌اند یک جریان قوی فیلم‌سازی برای مخاطب کوچکسال را ایجاد کنند تا خانواده‌ها مطمئن باشند سالانه دستکم 12 فیلم مناسب و ارزشمند، برای فرزندانشان تولید خواهد شد.

هیچ‌گاه فراموش نمیکنم که دوره‌ای از رییس وقت سازمان سینمایی سوره درخواست کردم تولید فیلمهای کودک را در دستور کار قرار دهد. جواب ایشان این بود: «فیلم کودک حتما باید موزیکال باشد تا بفروشد و ما در سازمان تبلیغات [اسلامی] نمیتوانیم فیلمهای این‌چنینی بسازیم.» این پاسخ مایوس‌کننده، کلیدی بود. متاسفانه بسیاری موفقیت#سینمای_کودک_و_نوجوان را قرین موسیقی‌های تند و رقاصی در چارچوب ممیزی وزارت فرهنگ میدانند.

اما معدود تلاشهایی وجود دارند که خلاف این باور عمومی نومیدانه حرکت میکنند. یکی از این تلاشها، فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» است که در حال نمایش عمومی است. به امید خدا، بعد از آن هم، با اکران فیلمهای سینمایی پویانمایی #فهرست_مقدس (اوج) و #فیلشاه(هنر پویا)، سالی استثنایی را در عرصه سینمای کودک و نوجوان شاهد خواهیم بود.

فیلم #قهرمانان_کوچک در مجموع فیلم خوبی است: با یک روایت کودکانه و پرانرژی، وزرش کردن را تشویق میکند؛ به دنبال حمایت از تولید داخل است؛ به قاچاق میتازد و به شکل ضمنی، آرزوی ستاره‌شدن در #سینما را تقبیح میکند. آنچنان که در انتهای فیلم، با موجی از کودکان شاد، خندان، پرهیجان، مشت‌زن و لگدپران مواجهیم!

ما با خانواده به دیدن این #فیلم رفتیم. شما را هم به دیدنش دعوت میکنم.

حمایت خانواده‌ها از سینمای کودک و نوجوان ایران، حمایت از #اقتصاد_مقاومتی و#سبک_زندگی_اسلامی_ایرانی است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار