29435
۲۹ مهر ۱۳۹۶
جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

پوستر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

پوستر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در چندین دوره اخیر نتوانسته به عنوان پوستر جذاب و مورد پسند کودکان و مخاطبان جشنواره دست یابد؛ رونمایی از پوستر دوره بیست وچهارم نيز نشان داد سریال عامه‌پسند نبودن اين پوستر ادامه دارد.

به گزارش کودک پرس ،پوستر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان و در جمع دانش‌‌آموزان یک مدرسه رونمایی شد.

تصور بر این بود با توجه به انتقاداتی که در خصوص پوسترهای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در سال‌های گذشته صورت گرفته بود، در جشنواره بیست و چهارم شاهد پوستری فاخر و بهتر از گذشته باشیم اما چنین امری محقق نشد و همچنان پوستر جشنواره زیر تیغ منتقدان است.

اینکه پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در چندین دوره اخیر نمی‌تواند پوستر جذاب و مورد پسند کودکان و مخاطبان جشنواره باشد، جای سوال دارد، چراکه رخداد تکراری جذاب نبودن پوستر مثل سریالی تکراری شده است.

پوسترهای طراحی شده طی چهار دوره اخیر برگزاری جشنواره تئاتر کودک، یا بسیار کودکانه هستند و یا جنبه بزرگسالی دارد؛  حتی برخی از آنها اصول حرفه‌ای یک پوستر را نیز رعایت نکرده‌اند، که باید گفت هر سال دریغ از پارسال!

همه ساله در آستانه برگزاری نه تنها جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بلکه جشنواره‌های مختلف فراخوان طراحی پوستر منتشر شده و هنرمندانی دست به طراحی می‌زنند، اما در این میان نگاه هنری به آثار و انتخاب یک اثر بهتر نیز اثرگذار خواهد بود.

پوستر جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف به عنوان نماد آن برنامه بسیار مورد اهمیت است و اگر طراحی، رنگ‌بندی و اصول حرفه‌ای که باید یک پوستر از آن برخوردار باشد، رعایت نشود، برای مخاطبان نیز جذابیت لازم را نخواهد داشت.

علاوه بر انتشار دیدگاه خود؛ قضاوت در خصوص چند و چون طراحی پوستر و نقد آن را به اهالی فن می‌سپاریم و در ادامه پوسترهای پنج دوره قبلی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را ورق می‌زنیم.

 

 

 

منبع:خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار