موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودک پلاس
29269
۲۹ مهر ۱۳۹۶
مدیرعامل مجمع خیرین کشور

جنایت ضدبشری وضعیت کنونی مسلمانان میانمار

مدیرعامل مجمع خیرین کشور با اشاره به حضور صدها هزار کودک میانماری بدون هویت در مرز بنگلادش: وضعیت کنونی مسلمانان میانمار نشان از یک جنگ مذهبی نیست بلکه نشان از یک جنایت ضد بشری است.

به گزارش کودک پرس، مجتبی رحماندوست در ششمین نشست فصلی مجمع خیرین کشور که به میزبانی شورای خیرین و واقفین آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در سالن جلسات امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه این مجمع به دنبال خیرسازی در جامعه است، اظهار کرد: ایجاد مجامع خیریه در مجموعه‌هایی که خلا وجود خیرین به خوبی قابل احساس است باید به صورت ویژه دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه برای بیمارستان‌های دولتی نیازهای مالی مشخصی وجود دارد، تصریح کرد: به دنبال ایجاد صدها واحد بیمارستان خیریه هستیم تا بتوانیم مشکل درمان افراد کم بضاعت را رفع کنیم؛ هر محلی با محوریت مسجد و هر مجموعه‌ای با محوریت بزرگان و افراد توانمند باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانیم ایجاد خیریه‌های مختلف را رقم بزنیم.

مدیرعامل مجمع خیرین کشور با بیان اینکه با شناسایی نیازهای موجود به دنبال ایجاد بنیادهای خیریه کوچک و بزرگ در جامعه هستیم، گفت: هر فردی به میزان توان مالی خود تکلیفی دارد که باید به تکلیف خود عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به گشایش در جامعه باید از اقشار و افراد مختلف جامعه در راستای کارهای خیر و خداپسندانه استفاده کنیم؛ تحقق شعار هر ایرانی یک خیر می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کند.

رحماندوست از استمرار دشمنی‌های جبهه‌های باطل علیه نظام اسلامی یاد کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه این دشمنی‌ها ادامه دارد باید جامعه‌ای را ایجاد کنیم که ضدضربه باشد و بتواند مقابل تهاجمات دشمن ایستادگی کند؛ ایجاد بنیادهای حامیان دانشگاه‌ها نیز اقدام قابل تقدیری است که می‌تواند در سطح ملی راهگشا باشد.

وی با تاکید بر اینکه بودجه‌های دولتی کاهش قابل توجهی داشته است، مطرح کرد: در طول تاریخ نیز در حوزه‌های مختلف درمان و آموزش از ظرفیت‌های مردمی استفاده شده است.

نماینده ستاد خیرین کشور در میانمار و یمن با بیان اینکه اکنون صدها هزار کودک میانماری بدون هویت در مرز بنگلادش حضور دارند، گفت: وضعیت کنونی مسلمانان میانمار نشان از یک جنگ مذهبی نیست بلکه نشان از یک جنایت ضد بشری است به همین علت در این منطقه به صورت ویژه نیازمند مشارکت خیرین هستیم.

 

 

 

منبع:خبرگزاری رسمی حوزه

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار