29135
۲۷ مهر ۱۳۹۶
رئیس بهزیبستی بروجرد گفت؛

غربالگری 17 هزار و 500 کودک بروجردی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم

رئیس بهزیبستی بروجرد گفت: 17 هزار و 500 کودک بروجردی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم، غربالگری می شوند که این طرح از ابتدای آبان ماه به مدت یک ماه برگزار می شود.

به گزارش کودک پرس ، کرم رضا پیردایه” رئیس بهزیستی بروجردگفت: این طرح همه ساله برای کودکان 3 تا 6 ساله اجرا می شود و در اجرای این طرح کودکان برای پیشگیری از تنبلی چشم غربالگری می شوند.

وی اضافه کرد: امسال 17 هزار و 500 کودک بروجردی مورد سنجش بینایی قرار می گیرند که قرار است این برنامه در 150 پایگاه و با حضور 200 مربی در مهدهای کودک، مراکز بهداشتی و مراکز پیش دبستانی انجام شود.

پیردایه از شناسایی 792 کودک مشکوک به تنبلی چشم در سال گذشته خبر داد و افزود: در اجرای طرح سال گذشته 17 هزار و 100 کودک غربالگری شدند که 792 کودک مشکوک به تنبلی چشم بودند که از این تعداد 745 کودک برای ادامه درمان مراجعه کردند که در نهایت 225 کودک سالم و 490 کودک مشکلات بینای و تنبلی چشم داشتند که مورد درمان قرار گرفتند.

به گفته وی والدین کودکان 3 تا 6 ساله نیاز است که هر سال کودکان خود را مورد معاینه بینایی سنجی قرار دهند تا در صورت مشکلات بینایی اقدامات لازم صورت گیرد چرا که درمان تنبلی چشم در دوران کودکی راحت تر انجام می شود.

رئیس بهزیستی بروجرد تصریح کرد: با اجرای این طرح مشکلات کم‌بینایی و مشکلات دیگر چشم تشخیص و درمان می شود  و در صورتی که کودکی مشکوک به تنبلی چشم باشد به اپتومتریست ارجاع داده می شود.

منبع:سفیرافلاک

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار