27618
۱۹ مهر ۱۳۹۶
عضو فراکسیون زنان مجلس گفت؛

جزئیات جلسه زنان مجلس با موضوع کودک همسری

سن ازدواج باید 2 سال بعد از تاریخ قاعدگی دختران یعنی حدوداً سن 15 سال بسته شود زیرا این موضوع به بهداشت باروری زنان و دخترانی که در این سن ازدواج می‌کنندکمک خواهد کرد.درواقع، 15 سالگی سنی است که اگردختری بخواهد مادر شود برای او صدمه ایجاد نمی‌کنداما دخترانی که زیر سن 14 سال ازدواج می‌کنند و بچه‌دار می‌شوند،ازمنظر بهداشتی دچار مسایل و معضلاتی خواهند شد.

به گزارش کودک پرس ، عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: در این جلسه مباحث کارشناسی مطرح و قرار بر این شد که در جلسه بعدی که حداکثر طی 2 هفته آینده برگزار خواهد شد، بیشتر در این زمینه صحبت شود و از نظرات دوستان دیگر هم استفاده کنیم تا بتوانیم به یک طرح جامع و قطعی برسیم که قابل ارایه به صحن علنی مجلس باشد.

طیبه سیاوشی؛ عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در رابطه با جزئیات جلسه چند روز گذشته این فراکسیون با موضوع کودک‌همسری گفت: این جلسه با حضور مولاوردی؛ دستیار رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی، جنیدی؛ معاون حقوقی رییس‌جمهور، کامیل‌ احمدی؛ پژوهشگر در موضوع کودک‌همسری، ناهید خداکرمی؛ عضو شورای شهر تهران، نمایندگانی از مرکز تحقیقات اسلامی و همچنین بخش حقوقی و فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور نمایندگان مجلس برگزار شد.

او خاطرنشان کرد: این جلسه کارشناسی بود و مباحثی که مطرح شد به‌ویژه مباحث مربوط به مرکز تحقیقات اسلامی، مردم‌شناسی و بهداشتی، نظراتی که از پاییز سال گذشته فراکسیون زنان بر آن‌ها تأکید داشت را تأیید کرد. دلایل بهداشتی ذکرشده به این مسأله اشاره داشت که سن ازدواج باید 2 سال بعد از تاریخ قاعدگی دختران یعنی حدوداً سن 15 سال بسته شود زیرا این موضوع به بهداشت باروری زنان و دخترانی که در این سن ازدواج می‌کنند کمک خواهد کرد. درواقع، 15 سالگی سنی است که اگر دختری بخواهد مادر شود برای او صدمه ایجاد نمی‌کند اما دخترانی که زیر سن 14 سال ازدواج می‌کنند و بچه‌دار می‌شوند، از منظر بهداشتی دچار مسایل و معضلاتی خواهند شد.

عضو فراکسیون زنان مجلس بیان داشت: در مورد مباحث عرفی، شرعی و قانونی نیز کارشناسان حاضر در جلسه تأکید داشتند که حداقل سن 15 سال برای ازدواج دختران هم بر اساس عرف شناخته‌شده‌تر است هم در اولین قانون مدنی ایران وجود داشته است. این موضوع را نیز مرکز تحقیقات اسلامی قم مطرح کرد که به لحاظ مقتضیات و شرایط زمان و مکان می‌توانیم روی این سن کار کنیم.

سیاوشی اظهار داشت: در این جلسه مباحث کارشناسی مطرح و قرار بر این شد که در جلسه بعدی که حداکثر طی 2 هفته آینده برگزار خواهد شد بیشتر در این زمینه صحبت شود و از نظرات دوستان دیگر هم استفاده کنیم تا ان‌شاالله بتوانیم به یک طرح جامع و قطعی برسیم که قابل ارایه به صحن علنی مجلس باشد.

 

 

 

 

منبع:پایگاه تحلیلی خبری خانواده و زنان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار