24365
۳۰ شهریور ۱۳۹۶
تنها در طی ۳ ماه اتفاق افتاد؛

کشته شدن ۲۴۸ کودک و ۱۷۷ زن در بمباران‌های ائتلاف آمریکایی در رقه سوریه

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان، گزارشی در مورد کشته شدن یکهزار و ۶۴ ساکن شهر رقه در بمباران‌های ائتلاف آمریکایی ارائه کرد که در میان این قربانیان، ۲۴۸ کودک و ۱۷۷ زن دیده می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان، روز چهارشنبه درباره شهر رقه گزارش داد: از ۵ ژوئن(۱۵خرداد) تا ۲۰ سپتامبر(۲۹ شهریور) یکهزار و ۶۴ ساکن شهر رقه در بمباران های ائتلاف آمریکایی کشته شده اند که در میان این قربانیان، ۲۴۸ کودک و ۱۷۷ زن نیز دیده می شوند.
یکهزار و ۴۸ نفر از قربانیان حملات ائتلاف آمریکایی شامل ۲۴۵ کودک و ۱۷۳ زن مربوط به ساکنان شهر رقه و ۱۶ تن دیگر ازجمله ۳ کودک و ۴ زن از ساکنان روستای زور شمر در ساحل جنوبی رود فرات بودند.
در بمباران های ائتلاف آمریکایی، به شهر رقه و مناطق اطراف آن صدها شهروند دیگر زخمی شدند که به دلیل وخامت وضع برخی از آن ها احتمال افزایش شمار تلفات وجود دارد.
شمار زیادی از زخمی های بمباران آمریکا نیز با قطع عضو و معلولیت های دائمی روبرو شدند.
براساس این گزارش، در این مدت ده ها منزل مسکونی، نهادهای خدماتی و زیرساخت های شهری براثر بمباران گسترده، ویران شد.
نیروهای حزب اتحاد دمکراتیک سوریه از۶ نوامبر۲۰۱۶ (۱۶آبان ۹۵) عملیاتی را با نام ‘خشم فرات’ با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی برای تسلط بر شهر رقه و بیرون راندن گروه تروریستی داعش آغاز کردند.
شهر رقه مرکز استانی باهمین نام در شمال سوریه در ساحل شرقی رود فرات قرار دارد. این شهر ۲۶ محله دارد و در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شرق شهر حلب قرار گرفته است.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار