وی با اشاره به طرح جامع نماد برای اجرا در دوران دانش آموزی کودکان ونوجوانان، افزود: طرح نماد که خلاصه شده نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان است بر اساس تفاهم نامه‌ها و شیوه نامه‌های قبلی که با نظرات، پیشنهادات و انتقادات تمامی ادارات متولی و نقش پرداز، جمع بندی و تدوین شده است.
این مقام قضایی از تجربه موفق اجرای طرح‌های مشارکتی با ادارات مختلف که به صورت موضوعی و مقطعی انجام گرفته است نیز یاد کرد و بیان داشت: هرگونه مشارکت پویا و فعال در مسئله پیشگیری از وقوع جرم، بدون تردید اثر بخش و تأثیر گذار بوده است و ما را به سمت یک جامعه کم جرم و رو به تعالی سوق می‌دهد.
وی بر آسیب شناسی دقیق جرائم استان تأکید کرد و گفت: در مجموعه قضایی استان یزد، تحلیل و آسیب شناسی بسیاری از جرائم و همچنین آثار سوء برخی از دستورالعمل‌ها جمع بندی و جهت تغییر در سیاست‌های کلان، به مرکز ارائه می‌گردد وچنانچه متولیان امر فرهنگی و اجتماعی برداشت و یا تحلیلی در زمینه‌های مختلف داشته و ارائه دهند و مورد مداقه و مطالعه جدی کارشناسان این مجموعه قرار خواهد گرفت.
شایان ذکر است دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد با حضور مدیران و کارشناسان مرتبط در محل دادگستری تشکیل و پیرامون گام‌های اجرای طرح نماد بحث و تبادل نظر شد.

 

منبع:راهنمای سفرمن