22113
۲۸ مرداد ۱۳۹۶

چطور بفهمیم کودک ما به پنی‌سیلین واقعاً آلرژی دارد؟

وایلز و تیم تحقیقاتی‌اش به تحلیل پرسش‌نامه به دست آمده از نزدیک به ۶۰۰ تن از والدین کودکان ۴ تا ۱۸ ساله پرداختند. والدین در این پرسش‌نامه‌ها علائم آلرژی کودک خود را توصیف کردند.

به گزارش کودک پرس ، حقیق جدیدی بیان می‌کند که بسیاری از کودکانی که گمان می‌رود به آنتی‌بیوتیک ارزان و خط اولی پنی‌سیلین آلرژی داشته باشند، فی‌الواقع به آن آلرژیک نیستند.

این یافته‌ها که پژواکی از تحقیقات انجام شده در سال گذشته در بزرگسالان هستند، بدان معنی‌اند که به بسیاری از بیماران داروهای گران و وسیع‌الطیف داده می‌شود. این جایگزین‌ها می‌توانند اثرات جانبی بزرگ‌تری داشته باشند و در مقاومت عفونت‌ها به آنتی‌بیوتیک نقش ایفا کنند.

 

دکتر دیوید وایلز، متخصص طب اورژانس اطفال در کالج پزشکی ویسکانسین، گفت: «بررسی این امر از آنجا مهم است که این قضیه به افزایش چشمگیری در هزینه‌های خانواده‌ها و نظام سلامت می‌انجامد.»

 

وی افزود: «به زعم ما، بسیاری از این موارد یک واکنش واقعی آلرژیک نیستند. وقتی یک واکنش را آلرژیک حساب کنیم، انواع آنتی‌بیوتیکی که می‌تواند استفاده شود، به طور چشمگیری محدودیت پیدا می‌کند.»

 

وایلز و تیم تحقیقاتی‌اش به تحلیل پرسش‌نامه به دست آمده از نزدیک به ۶۰۰ تن از والدین کودکان ۴ تا ۱۸ ساله پرداختند. والدین در این پرسش‌نامه‌ها علائم آلرژی کودک خود را توصیف کردند.

 

بیش از ۳۰۰ کودک سابقاً علائم کم‌خطر آلرژی به پنی‌سیلین را، شامل قرمزی پوست، استفراغ یا اسهال، تجربه کرده بودند.

 

۱۰۰ تن از این کودکان با تست استاندارد سه مرحله‌ای آلرژی به پنی‌سیلین مورد بررسی قرار گرفتند و معلوم شد که هیچ‌یک از آنها فی‌الواقع به پنی‌سیلین آلرژی ندارد.

 

این مطالعه در روز ۳ ژوییه در ژورنال Pediatrics منتشر شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار