موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
22051
۲۷ مرداد ۱۳۹۶

ارتباط کم خوابی کودکان و دیابت نوع 2

کم‌خوابی در دوران کودکی با دیابت نوع 2 در بزرگسالی مرتبط است. محققان احتمال می دهند کم‌خوابی به طور مستقیم بر وزن کودکان تاثیر می‌گذارد و افزایش وزن احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، نا از مدیکال ساینس، این مطالعه با بررسی بیش از چهار هزار و 500 کودک در انگلیس نشان می‌دهد کیفیت خواب با دیابت نوع 2 مرتبط است. بدن کودکانی که شب ها کمتر از حد طبیعی می‌خوابند، به مرور نسبت به انسولین مقاوم می‌شود. انسولین هورمونی است که قند خون را تنظیم می‌کند. مقاومت بدن در مقابل انسولین به معنای شروع دیابت نوع 2 است.
این مطالعه ثابت نمی‌کند که کم‌خوابی باعث دیابت می‌شود؛ بلکه نشان می‌دهد کم‌خوابی در دوران کودکی با دیابت نوع 2 در بزرگسالی مرتبط است.
محققان احتمال می دهند کم‌خوابی به طور مستقیم بر وزن کودکان تاثیر می‌گذارد و افزایش وزن احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.
خواب کافی برای کارکرد صحیح حافظه، سوخت و ساز طبیعی بدن و‌ بهبود خلق و خو ضروری است. بنیاد ملی خواب آمریکا 9 تا 11 ساعت خواب برای کودکان 6 تا 13 ساله را ضروری می‌داند. خواب کافی علاوه بر افزایش حساسیت بدن نسبت به انسولین، شاخص توده بدنی کودک را نیز کاهش می‌دهد.
این مطالعات نشان می‌دهد عادات کودکی از جمله کیفیت خواب و نوع تغذیه، تعیین کننده سلامتی در بزرگسالی است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار