22047
۲۷ مرداد ۱۳۹۶
سرپرست گروه نمایشی «سپید وسیاه» عنوان کرد؛

نگاه متفاوتی به جشنواره تئاتر کودک امسال داریم

حبیبی با اشاره به موضوع و پیام‌های کارهای تولیدی گروه «سپید و سیاه» برای جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان، ادامه داد: موضوعاتی که در این طرح‌ها دنبال می‌شود، دغدغه تمام بچه‌ها و حتی بزرگتر‌های کشور است.

به گزارش کودک پرس ، حضور پررنگ هنرمندان همدانی برای شرکت در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر و کودک و نوجوان اگر چه در صدر اخبار هنری استان و بخصوص تئاتر این روزها قرار دارد اما نکته‌ای که در فهرست اعلامی آثار انتخابی هیأت داوران بخش نمایش های خیابانی این جشنواره قابل تامل است، حضور پرتعداد هنرمندان همدانی مقیم تهران در بین این اسامی است.

هنرمندان مطرحی که در سال‌های نه چندان دور و به دلایل مختلف که می‌توان گفت مهمترین آنها نبود امکانات و یا کم‌لطفی مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود عطای کار در همدان را به لقایش بخشیده و به امید روزهایی روشن‌تر به پایتخت کوچ کردند.

یکی از این افراد، مسوول گروه نمایشی «سپید و سیاه» است که به عنوان یکی از گروه‌های موفق و فعال مطرح کشوری سال‌های سال از ملایر در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی حضور داشته و به دفعات موجبات سربلندی تئاتر این شهر و استان شده، اما مدتی است که به گفته خودش در پی بی‌مهری مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به تهران مهاجرت کرده و امسال برای نخستین بار از طرف استان تهران در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور خواهد داشت.

سرپرست گروه نمایشی «سپید وسیاه» در گفت‌وگویی اظهار کرد: در مرحله اول انتخاب آثار راه یافته به بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان امسال دو طرح نمایش خیابانی به نام‌های “یک میهمانی ساده” به نویسندگی و کارگردانی بنده و “سفررویایی این کوچولو” به نویسندگی و کارگردانی « نرگس خاک‌کار» از طرف گروه ما پذیرفته شده که امیدواریم با کمک اعضای گروه هر چه سریعتر این کارها را آماده کرده و برای بازبینی نهایی ارسال کنیم.

مهدی حبیبی با تاکید بر اینکه گروه سپید وسیاه برای پنجمین سال پیاپی است که در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شرکت می‌کند،گفت: امیدوارم بتوانیم نظر مثبت داوران را برای شرکت در بخش پایانی جشنواره جلب کنیم و در نهایت هم کارهای موفقی را اجرا کنیم.

وی افزود: اگر چه در سال گذشته نیز جزو کارهای موفق جشنواره بودیم و چند جایزه و رتبه را نیز کسب کردیم اما امسال نگاه متفاوت‌تری نسبت به جشنواره کودک داریم و تلاش خواهیم کرد در آوردگاهی که همه هنرمندان سعی در ارائه بهترین‌ها هستند، سربلند باشیم و مخاطبان خود را راضی کنیم.

بهترین کارگردان بخش خیابانی سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر کشور ادامه داد: البته تفاوت دیگری که جشنواره امسال برای ما دارد این است که با توجه به سکونت در تهران امسال از این استان برای جشنواره کار فرستاده‌ایم و انشاءالله در ایام برگزاری هنرمندان و دوستان خود را ملاقات خواهیم کرد.

وی در خصوص دلایل خود برای شرکت در جشنواره کودک و نوجوان با بیان اینکه کار کردن برای کودکان صفای دیگری دارد، گفت: همیشه کار کردن برای کودک و نوجوان حس و حال دیگری دارد و به خاطر این، ما امسال تا حدودی به خودمان استراحت دادیم تا با آثار قوی و انرژی بیشتری در این جشنواره حضور داشته باشیم.

حبیبی با اشاره به موضوع و پیام‌های کارهای تولیدی گروه «سپید و سیاه» برای جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان، ادامه داد: موضوعاتی که در این طرح‌ها دنبال می‌شود، دغدغه تمام بچه‌ها و حتی بزرگتر‌های کشور است.

سرپرست گروه نمایشی «سپید و سیاه» افزود: در این نمایش‌ها به معضلات و آسیب‌های اجتماعی پرداخته می‌شود که متاسفانه اکثر بچه‌ها با آن درگیر بوده و به نوعی در برگیرنده همه اقشار مختلف جامعه و خانواده‌هاست.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار