موقعیت فعلی شما : خانه/تغذیه مادر و کودک
22012
۲۶ مرداد ۱۳۹۶

خواص دوازده گانه مصرف عسل توسط کودک

خواص عسل برای کودکان را میتوان تقویت رشد، سلامتی و شادابی، درمان شب ادراری و بسیاری دیگر معرفی کرد که در ادامه ذکر خواهیم کرد، همچنین از دیگر فواید عسل طبیعی برای کودکان، رفع کم خونی و آرامش دهندگی کودکان پر جنب و جوش می باشد. کودکانی که روزانه ۳۰ تا ۴۰ گرم (۳ قاشق چایخوری در ۳ نوبت) عسل طبیعی مصرف می کنند، شاداب تر هستند و عسل باعث حفظ سلامت و رفع برخی بیماری های آن ها می گردد. دلیلی این امر این است که گلوکز موجود در عسل با سرعت وارد خون می شود و توسط خون به تمام سلول های بدن می رسد و در سلول ها می سوزد و انرژی تولید می کند.

به گزارش کودک پرس ، خواص عسل برای کودکان را میتوان تقویت رشد، سلامتی و شادابی، درمان شب ادراری و بسیاری دیگر معرفی کرد که در ادامه ذکر خواهیم کرد، همچنین از دیگر فواید عسل طبیعی برای کودکان، رفع کم خونی و آرامش دهندگی کودکان پر جنب و جوش می باشد. کودکانی که روزانه ۳۰ تا ۴۰ گرم (۳ قاشق چایخوری در ۳ نوبت) عسل طبیعی مصرف می کنند، شاداب تر هستند و عسل باعث حفظ سلامت و رفع برخی بیماری های آن ها می گردد. دلیلی این امر این است که گلوکز موجود در عسل با سرعت وارد خون می شود و توسط خون به تمام سلول های بدن می رسد و در سلول ها می سوزد و انرژی تولید می کند.

آزمایش های پزشکی که توسط تعدادی از پژوهشگران انجام گرفت، عسل را به عنوان یک ماده غذایی اثر گذار در رشد کودکان معرفی نموده است.

خواص عسل برای کودکان
۱- عسل به علت داشتن آهن بالا و بالطبع قدرت افزایش هموگلوبین در خون، در رفع کم خونی بچه ها مفید است. همچنین به علت خواص ضد عفونی کنندگی، مصرف عسل برای درمان اسهال خونی خفیف کودکان مفید می باشد.

۲- برای کودکانی که از شیر مادر محرومند، به جای شکر در شیر گاو میتوان از عسل استفاده کرد و این باعث تقویت کودک می شود . این نوشیدنی آرامش بخش و ضد نفخ است و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. تذکر : به کودکان زیر یک سال نباید عسل داده شود!

۳- از دیگر خواص عسل برای کودکان میتوان جلوگیری از شب ادراری را نام برد ، زیرا غلظت خون را بالا می برد و مقدار کمتری از آب در هنگام شب توسط کلیه ها جذب می شود.

۴- برای درمان شب ادراری کودکان صبح و شب یک قاشق چایخوری عسل داده شود.

۵- برای درمان شاش بند و یا سختی ادرار ۵۰ گرم گل آقطی را در یک لیتر آب سرد به مدت ۲ ساعت خیسانده سپس ۵ دقیقه جوشانده و ۱۵ دقیقه دم کرده پس از سرد شدن با عسل شیرین نموده هر ۴ تا ۶ ساعت یک لیوان بنوشد.

۶- برای رشد کودکان هفته ای سه بار، روزی دو بار یک یا دو قاشق عسل را با شیر مخلوط نموده و بنوشد . البته به کودکان زیر ۱ سال نباید عسل داده شود، بلکه مادر کودک از عسل استفاده نماید و از طریق شیر مادر به کودک انتقال یابد.

۷- عسل خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و به ویژه برای ضد عفونی و التیام زخم ها و برفک دهان و گلوی اطفال، به صورت مزمزه با قرقره بسیار مفید است.

۸- کودکانی که مرتب با یک یا دو قاشق چایخوری عسل در روز تغذیه می شوند، نفخ نمی کنند و از رشد بهتری برخوردارند.

۹- علاوه بر فوایدی که ذکر شد عسل در ساختن کلسیم و منیزیم که در رشد بچه ها تأثیر خوب و مشهودی دارد، بسیار مفید و مؤثر است، به ویژه اگر آن را همراه با رژیم غذایی مخصوص کودکان مبتلا به نرمی استخوان (راشیتیسم) بگنجانند.

خواص عسل برای کودکان

۱۰- عسل طبیعی تاثیر چشمگیری در رفع خستگی و ضعف عمومی کودکان دارد، در هر حال اگر کودکان میل به مصرف عسل ندارند می توانید از شربت عسل و آبلیموی تازه استفاده کنید. نحوه ی تهیه شربت عسل و آبلیمو : یک عدد لیمو ترش تازه را همراه با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی در یک لیوان آب حل کرده و بنوشید. بهتر است آب زیاد سرد نباشد.

۱۱- عسل علاوه بر خواص غذایی و دارویی، خاصیت آرام کنندگی کودکان پرجنب و جوش و زود به خواب رفتن آن ها را نیز دارند.

۱۲- جهت سلامتی بدن و شادابی کودکان روزانه ۳۰ تا ۴۰ گرم (۳ قاشق چایخوری در ۳ نوبت) عسل طبیعی مصرف شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار