21740
۲۳ مرداد ۱۳۹۶
سیده فاطمه ذوالقدر نائب رئيس فراكسيون زنان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری کودک مطرح کرد؛

وزرا بدور از شعار در برنامه های بخش کودک تحول همه جانبه ایجاد کنند

نایب رئیس فرکسیون زنان مجلس در مورد مطالبه از وزرای پیشنهادی در حوزه کودک گفت: وزرا با سرلوحه قراردادن برنامه ششم به عنوان سند راهبردي بايد به دور از شعارگرايي و برمبناي عملگرايي كاربردي تحول در برنامه هاي بخش كودك و نوجوان به صورت همه جانبه ايجاد نمايند.

به گزارش کودک پرس ، وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند و از همان روز اعلام اسامی آنها بحث و بررسی درباره برنامه های این افراد برای وزارتخانه های مختلف در مجامع محتلف آغاز شد. کودک پرس هم مطابق با رسالت رسانه ای خود در حوزه کودک به بررسی این برنامه ها در حوزه کودک و نوجوان پرداخته و در همین راستا گفتگویی با سید فاطمه ذوالقدر نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی داشته که در ادامه آن را از نظر می گذرانید.

 

آیا در برنامه های وزرای پیشنهادی برای دولت دوازدهم توجه ویژه ای به صورت مستقل به حوزه کودک و نوجوان انجام شده است؟

با توجه به هرم جمعيتي موجود در كشور، در برنامه هاي توسعه همواره توجه خاصي به موضوع كودك و نوجوان به عنوان اتيه سازان اين كشور وجود داشته و دارد، بر اين اساس برنامه هاي وزرا نيز در چارچوب برنامه توسعه كشور همواره تدوين گرديده و از انجايي كه هدف انتخاب وزراي است كه بتوانند هميار دولت در تحقق برنامه توسعه ششم باشند، لذا راهبردهاي تحقق برنامه هاي مرتبط با موضوع كودك و نوجوان در برنامه وزرا نيز به چشم مي خورد.

 

به نظر شما مهم ترین مسئله در حوزه کودک و نوجوان که باید وزرای مختلف در برنامه های خود به آن بپردازند چست؟

موضوع جامعه پذيري كودك و نوجوان ابتدا از طريق خانواده و در مرحله بعد مدرسه و فضاي جامعه مي باشد. بر اين اساس انچه كه در عصر حاضر بيش از پيش حائز اهميت است موضوع جامعه پذير كردن كودكان و نوجوانان با هدف ارتقاء انسجام و همبستگي اجتماعي مي باشد.چرا كه لازمه تداوم و بقاء جامعه نيز منوط به همين همبستگي و شكل گيري وجدان جمعي است.
تحقق اين مهم در درون فرهنگ يكپارچه ميسر خواهد گرديد لذا انچه كه بايد در اولويت برنامه هاي كودك و نوجوانان قرار گيرد موضوع تربيت اجتماعي و مذهبي، دروني كردن هنجارها و ارزش هاي جامعه، ارتقاء سطح فرهنگي و ممانعت از نفوذ فرهنگ بيگانه با ايجاد غناي فرهنگي و … مي باشد.

 

مطالبات شما به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از آقای صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کودک و نوجوان چیست؟

همانطور كه در صدر بيان گرديد يكي از وسايل جامعه پذيري كودك و نوجوان فضاي مجازي و رسانه هاي عمومي مي باشد. از اينرو بازنگري در برنامه ها و سياست ها و اموزش هاي بخش كودك و نو جوان كه از مسير فضاي مجازي و عمومي در افكار عمومي نفوذ مي كند بايد مورد امعان نظر وزرا ذيربط قرار گيرد، وزرا با سرلوحه قراردادن برنامه ششم به عنوان سند راهبردي بايد به دور از شعارگرايي و برمبناي عملگرايي كاربردي تحول در برنامه هاي بخش كودك و نوجوان به صورت همه جانبه ايجاد نمايند. به نحوي كه جوابگوي نيازهاي روبه رشد كودكان در تمام عرصه ها در عصركنوني باشد، چرا كه تحول تكنولوژي حاصل و تغييرات فرهنگي شديد در سطح جوامع باعث ميگردد اين نگاه و توجه هميشگي ، خلاقانه و پاسخگو باشد.

 

مهم ترین اقدام وزیر آموزش و پرورش در زمینه اصلاح نظام آموزشی باید چگونه باشد؟

ارزيابي عملكرد راهي امن و مطئن براي سنجش عملكرد مخسوب مي گردد.
از اينرو با توجه به اينكه برنامه هاي دستگاه ها به سه شكل كوتاه مدت ، ميان مدت و بلندمدت مي باشد براي شناسايي بازخورد مناسب و رفع چالش ها و ضعف هاي برنامه و تقويت نقاط قوت ان بايد از وضعيت موجود اموزش بازديدي صورت گرفته و ضمن اسيب شناسي وضع موجود با توجه به نيازها، فضاهاي اموزشي مناسب و درخور كه دربردارنده طبقه بندي برنامه اي باشد، اماده و ارائه گردد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار