موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
214626
۱۴ اسفند ۱۳۹۸

خواهر و برادر نوجوان مسلمان جان ۷۰۰ تن را در حمله هندوها نجات دادند

روایت شب حمله هندوها به خانه‌های مسلمانان در محله شیو ویهار در دهلی‌نو، خانه‌ها و اموال به آتش کشیده مسلمانان و خواهر و برادری که با باز کردن درب خانه به روی بی‌خانمان‌ها جان آنان را نجات دادند.

به گزارش کودک پرس ، در ۲۴ فوریه در اعتراضات به اصلاحیه قانون شهروندی در هندوستان، تنش ها در دهلی نو بالا گرفته و هندوهای افراطی تظاهرات مسالمت آمیز مسلمانان را به ویژه در محله شیو ویهار به خشونت کشیدند.

کایف مالک نوجوان ۱۵ ساله و خواهرش صنعا، در اوج حمله‌ها درب منزل شان را به روی صدها غریبه در شبِ خشونت ها گشوده و جان آنان را نجات دادند. در بحبوحه درگیری ها خانه سه طبقه فرخان مالک تبدیل به پناهگاه صدها زن و کودکی شد که از خانه های به آتش کشیده توسط هندوها گریخته بودند.

مالک صاحب خانه که غذای این پناهجویان بی خانمان را آماده می کند می گوید: من به فرزندانم افتخار می کنم.

گفتنی است در حمله هندوها به خانه ها و مساجد مردم در محله های مسلمان نشین دهلی نو به ویژه شیو ویهار، خانه ها، مغازه ها، اتومبیل ها و حتی دوچرخه ها به آتش کشیده شدند و مردم با فرار از آتش سوزی درحالی که همه چیزشان را پشت سر می گذاشتند، در پی سرپناهی بودند. بسیاری از آنان بدون هیچ چیز حتی دمپایی، تلخ ترین لحظه عمرشان را تجربه می کردند.

مالک و همسرش که در آن شب از خانه دور بودند می گویند: به ما گفتند که به خانه نرویم زیرا آن منطقه امن نیست. کایف ۱۵ ساله پسر خانواده هم گفت: ما صدای تیراندازی و شعارهای هندوها را می شنیدیم.

خشونت ها به مدت چهار روز در پایتخت هندوستان ادامه داشت. مساجد به آتش کشیده شدند و برخی مسلمانان زنده زنده در خانه هایشان در شعله های آتش سوختند. در این میان این خواهر و برادر تصمیم گرفتند درهای منزل شان را به روی غریبه ها بگشایند.

صنعا می گوید: ما مجبور شدیم به آن ها اجازه ورود برویم. بعضی از آنان مجروح بودند و جایی برای رفتن نداشتند. هیچ قوم  و دوستانی در منطقه نداشتند.

آن ها بلافاصله به پخت و پز مشغول شده و برای میهمانان غذا آماده می کنند.  تا طلوع آفتا بیش از ۷۰۰ نفر در خانه بودند و صبح روز بعد همسایگان آمده و برایشان غذا و لباس آوردند.

منبع: حوزه

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار