موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
214465
۱۱ اسفند ۱۳۹۸

«پناهنده‌ها»؛ مجموعه ۲۲ داستان کوتاه با محوریت «امام رضا (علیه‌السلام)»/ آثار زیادی با موضوع زندگی «ائمه معصومین(علیهم‌السلام)» نوشته‌ام

یک نویسنده کتاب گفت: مجموعه ۲۲ داستان کتاب «پناهنده‌ها» بسیار روان و ساده به رشته تحریر درآمده است لذا معتقدم این کتاب می‌تواند مخاطب نوجوان را به خود جذب کند و ارتباط خوبی با آن برقرار می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، جواد نعمتی نویسنده کتاب «بانوی اول» پیرامون مضمون کتاب جدید خود با عنوان «پناهنده‌ها» گفت: کتاب «پناهنده‌ها» مجموعه ۲۲ داستان کوتاه با محوریت «امام رضا(علیه‌السلام)» است که توسط انتشارات به نشر حدود دو ماه گذشته به چاپ رسیده است.

وی در مورد نحوه نگارش مجموعه داستان‌های کتاب «پناهنده‌ها» ابراز کرد: مجموعه داستان‌های کتاب «پناهنده‌ها» بسیار روان و ساده به رشته تحریر درآمده است لذا معتقدم این کتاب می‌تواند مخاطب نوجوان را به خود جذب کند.

 

نعمتی مبنا و اساس مجموعه داستان‌های کتاب «پناهنده‌‌ها» را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: مجموعه داستان‌های کتاب «پناهنده‌ها» عموما ترکیبی از تخیل و حقیقت است زیرا دست مایه اولیه بر اساس خاطرات برخی افراد بیان شده است، اما در عین حال ضامن شدن «امام رضا(علیه‌السلام)» برای یک آهو از جمله مواردی است که در روایات زیادی به آن اشاره شده که آن هم یکی از این داستان‌های کوتاه کتاب «پناهنده‌ها» محسوب می‌شود و البته بر اساس مستندات و سندیت‌های تاریخی و همانگونه که رخ داده در کتاب «پناهنده‌ها» به رشته تحریر در آمده است.

وی علت نامگذاری کتاب «پناهنده‌ها» را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: یکی از علل نامگذاری کتاب «پناهنده‌ها» زائرانی هستند که از دور نزدیک به زیارت این امام بزرگوار می‌آیند، به نوعی به این امام رعوف پناه می‌آورند، همین امر زمینه را برای انتخاب نام «پناهنده‌ها» فراهم کرد.

نعمتی به مجموعه کتاب‌هایی که در گذشته با مضمون «ائمه معصومین(علیهم‌السلام)» نوشته است اشاره و ابراز کرد: کتاب «آفتاب در هزاران آینه» که با مضمونی از زندگی «امام حسن (علیه‌السلام)» به علاقمندان ارائه شده است نگاهی به زندگی این امام بزرگوار از زمان ولادت تا زمان شهادت، وقایع و رخداد‌های زندگی ایشان دارد، همچنین نگاهی عمیق به صلح «امام حسن (علیه‌السلام)» و چرایی و چگونگی آن دارد، البته این کتاب در قالب یک مجموعه نیمه کامل نوشته شده است.

وی در همین راستا ادامه داد: کتاب دیگری با عنوان «بانوی اول» را به رشته تحریر در آورده‌ام که به زندگی «حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها)» می‌پردازد، همچنین کتابی با عنوان «غدیر دریا بود» را تولید کرده‌ام که پیرامون زندگی «امیرالمومنین (علیه‌السلام)» بوده و در سطح بزرگسالان و جوانان عرضه شده است، در مرحله‌ای دیگر قصه‌های زندگی «چهارده معصوم(علیهم‌السلام)» را برای گروه سنی نوجوان نوشتم که توسط انتشارات به نشر به چاپ رسیده است.

وی پیرامون پیام کتاب «پناهنده» بیان و خاطرنشان کرد: در تمام این کتاب‌ها تلاش شده تا عشق و علاقه به «ائمه معصومین (علیهم‌السلام)» مطرح و نکته‌های ارزشمندی را به علاقمندان ارائه کند.
منبع: میزان
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار