موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
213327
۲۰ بهمن ۱۳۹۸

درمان حساسیت به بادام زمینی در کودکان

بنا به گفته محققان استرالیای جنوبی، درمان حساسیت کودکان به بادام زمینی زمانی موثر می‌شود که روش ایمنی‌درمانی خوراکی با داروهای آنتی‌هیستامین و پروبیوتیک‌ها همراه شود.

به گزارش کودک پرس ، محققان دانشگاه آدلاید از استرالیای جنوبی، ۲۷ تحقیق گذشته را که روی ایمنی‌درمانی خوراکی ۱۵۰۰ کودک مبتلا به حساسیت به بادام زمینی انجام شده بود، بررسی کردند.

محققان در این بررسی، سه عامل مهمی را که می‌توانند هنگام درمان حساسیت به بادام زمینی، از خطر بروز واکنش‌های منفی پیشگیری کنند شناسایی کردند.

ایمنی‌درمانی یا ایمونوتراپی، نوعی روش درمان برای برخی از بیماری‌های حساسیتی است که در نوع خوراکی آن، ماده حساسیت‌زا از طریق دهان و به صورت خوراکی تجویز می‌شود.

این محققان به کودکانی که تحت ایمنی‌درمانی خوراکی بودند، داروهای آنتی‌هیستامین و پروبیوتیک دادند و این دو روش درمانی توانست، از حساسیت این کودکان به بادام زمینی بدون بروز واکنش خطرناک، بکاهد.

محققان می‌گویند، این نوع درمان تلفیقی، می‌تواند تحمل بدن را در برابر درمان‌های مربوط به حساسیت افزایش دهد.

در آزمایش‌های گذشته محققان دیگر، با استفاده از روش ایمنی درمانی خوراکی توانسته بودند  از هر ۱۰ کودک، حساسیت ۷ نفر از آنها را درمان کنند و وقتی این روش درمانی تلفیقی در کودکان به‌کار برده شد، ۸۰ درصد از آنها بهبود یافتند.

عواملی که از خطر بروز واکنش‌های منفی حین درمان می‌کاهد، سرعت افزایش مقدار ماده حساسیت‌زا (که در اینجا بادام زمینی است) و همچنین مقدار آن است. هر چه سرعت افزایش مقدار این ماده و البته مقدار آن به‌تدریج افزوده شود، خطر بروز واکنش منفی بسیار کم می‌شود.

حساسیت به بادام زمینی در کودکان شایع‌تر از بزرگسالان است. در واقع از هر ۱۰۰ کودک، ۳ نفر و از هر ۲۰۰ بزرگسال ۱ نفر به این نوع حساسیت مبتلا هستند.

محققان استرالیایی می‌گویند با استفاده از آنتی هیستامین و پروبیوتیک در کنار ایمنی‌درمانی خوراکی می‌توان از بروز واکنش‌های حساسیتی خطرناک پیشگیری و در عین حال کودکان حساس به بادام زمینی را درمان کرد.

 

 

 

منبع: شفا آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار