موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
212891
۱۰ بهمن ۱۳۹۸

واکسیناسیون کودکان در تالش برای پیشگیری از فلج اطفال

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش از والدین دارای فرزندان متولد ۹۵/۱/۱ تا ۹۷/۲/۱۶ خواست، با کارت واکسیناسیون کودک خود، جهت تزریق واکسن پولیو (فلج اطفال) در روستاها به خانه‌های بهداشت و در شهرها به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

به گزارش کودک پرس ، دکتر حسین نعمتی اظهار کرد: از ۱۸ سال قبل با اجرای برنامه واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال، این بیماری ریشه کن شده بود اما به دلیل وجود این بیماری در افغانستان و پاکستان و نزدیکی آن کشورها به ایران، یک نوبت تزریق واکسن برای اطمینان بیشتر از پیشگیری ضروری است.

وی ادامه داد: برنامه تکمیلی واکسیناسیون در برابر فلج اطفال، واکسن تزریقی آن است و استعمال واکسن خوراکی نیز مشکلی ندارد و بر اساس توصیه سازمان جهانی ‏بهداشت، همه کودکان باید واکسینه شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: ویروس فلج اطفال به سیستم عصبی آسیب می زند و در مدت چند ساعت موجب معلولیت غیرقابل  بازگشت می شود اما با واکسن، قابل پیشگیری است.

 

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۱۰ مرکز و خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار