موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
212843
۰۸ بهمن ۱۳۹۸

روایتی از شهیدان “مخلصی” دو کودک جاوید الاثر دفاع مقدس

​یک تکه پیراهن تنها اثر به جای مانده از پیکر شهیدان هادی و مهدی مخلصی در بمباران هوایی خرم آباد توسط هواپیماهای دشمن بعثی بود.

به گزارش کودک پرس ، شهر خرم‌آباد همچون قم و دیگر شهرها و مناطق مسکونی کشور در طول هشت سال دفاع مقدس، بارها هدف بمباران کور هواپیماهای دشمن قرار گرفت و ده‌ها نفر از هموطنان بی‌گناه و بی‌دفاع به خاک و خون کشیده شدند.
“یوسف مخلصی” متولد سال ۱۳۳۸ در خرم‌آباد و ساکن قم و از جانبازان دوران دفاع مقدس است که دو فرزند خردسالش هادی و مهدی در روز اعزام وی به جبهه 30 دی‌ماه سال ۶۵ براثر بمباران هوایی به شهادت رسیدند.
یوسف در ابتدا در قم جوشکار بود کمی بعد به استخدام سپاه در آمدم. در عملیات بیت‌المقدس، جانباز شد و اکنون بازنشسته سپاه امام علی بن ابی طالب (علیه‌السلام) و به‌عنوان یک نیروی بسیجی در خدمت نظام و انقلاب است.

اواخر دی و اوایل بهمن سال 65 مصادف بود با عملیات کربلای پنج و یوسف به عنوان نیروی بسیجی همراه سپاه خرم آباد عازم جبهه می شد، در همین هنگام نقاطی از شهر توسط هواپیماهای دشمن بمباران شد. متوجه شد دود و آتش از منطقه‌ای است که منزل مسکونی اش در آنجا قرار دارد. تصمیم گرفت سری به محله بزند بمب درست در مقابل منزل ما اصابت کرده و همه‌جا را دود و غبارگرفته بود. در آن حادثه همسر و دخترش مجروح شدند اما هادی شش ساله و مهدی چهار ساله، به شهادت رسیدند.

در میان تلی از خاک و آوار، می‌گشت (چون می‌دانست بچه‌ها در آن هنگام مشغول بازی داخل کوچه بودند) تا اینکه ابتدا قسمت کوچکی از پیکر مهدی را پیدا کرد که از لباس کوچکش قابل‌شناسایی بود و آن را به سردخانه انتقال داد. اما پیکر هادی فرزند دیگر با اصابت مستقیم بمب جاویدالاثر شد. روز بعد که رفتند پیکر مهدی را از سردخانه تحویل بگیرند، متوجه شدند اشتباهاً به خانواده دیگری تحویل داده شده است.

همسرش بعد از سه روز که به همراه دخترش از بیمارستان مرخص شد، متوجه شهادت فرزندان شده بود اما فکر می‌کرد هنوز می‌شود جنازه‌ها را از لابه‌لای آوار درآورد. علیرغم کسالت و جراحتی که به سبب بمباران پیدا کرده بود، تا چند روز آجرها و آوارها را با هر وسیله‌ای بود جابجا می‌کرد و بچه‌ها را صدا می‌زد: هادی! مهدی! واقعاً صحنه‌های دردناکی بود چون نمی‌خواست و نمی‌توانست اصل قضیه را به او گفت.

اکنون در گلزار شهدای علی بن جعفر (علیه‌السلام) قم سنگ یادبودی به یاد این دو شهید گذاشته‌شده است. نام مهدی را بر فرزند بعدی خود گذاشتند تا او نیز راه شهدا را برگزیند و پاسدار خوبی برای ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد؛ بعدازآن جریان هم هرسال در یادواره‌هایی که به مناسبت شهدای جاویدالاثر در قم و خرم‌آباد گرفته می‌شود، یاد دو فرزند شهید خانواده مخلصی و تمامی شهدای بزرگوار را گرامی می‌دارند و با آنان در پیمودن راهشان تجدید میثاق می‌کنند.

پدر این دو شهید می گوید: شهدای بی‌دفاع بمباران‌های هوایی واقعاً مظلوم‌اند، بااینکه به خاطر شهادت فرزندانم غبار غم همه وجودم را فراگرفته بود اما من یک بسیجی بودم و مطیع فرمان حضرت امام (ره). روحیه بسیجی، صبر انقلابی و عشق و علاقه‌ام به اسلام و امام مطلقاً اجازه نمی‌داد در مقابل دشمن تسلیم شوم و اظهار عجز کنم و به همه سفارش می‌کنم، در عمل به فرمایش رهبر عزیز انقلاب، یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارند و در صراط مستقیم اسلام و انقلاب ثابت‌قدم باشند و اجازه ندهند بیگانگان و نامحرمان در صفوف مستحکم انقلاب نفوذ کنند.

 

 

 

منبع: ایثار

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار