موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
212833
۰۸ بهمن ۱۳۹۸

دستورالعمل شهرهای دوستدار كودك برای اجرا ابلاغ شد

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهياری‌های كشور گفت: دستورالعمل شهرهای دوستدار كودک از سوی اين سازمان تهيه و برای اجرا به استانداری‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شد.

به گزارش کودک پرس ، هيربد معصومي افزود: دستورالعمل شهرهاي دوستدار كودك (اصول، ويژگي ها و ضوابط راهبردي براي شهرداري ها) از سوي اين سازمان با همكاري شهرداري هاي فعال در اين حوزه، دستگاه ها و سازمان هاي مرتبط، سازمان هاي مردم نهاد و صندوق كودكان ملل متحد (يونيسف) تهيه و به استانداري ها براي اجرا توسط شهرداري ها ابلاغ شده است.

معاون سازمان شهرداري ها و دهياري ها خاطرنشان كرد: دستورالعمل شهرهاي دوستدار كودك در اجراي بندهاي ( 6 ) و ( 21 ) ماده (55) قانون شهرداري ها مبني بر تاسيس و احداث ساختمان هاي موردنياز براي فضاي بازي و باغ كودكان و كمك مالي به راه اندازي و مديريت آنها تهيه شده است.

وي اضافه كرد: ديگر مرجع تهيه اين دستورالعمل، مصوبه شوراي عالي استان ها در زمينه طرح شهر دوستدار كودك در زمينه تكليف شهرداري ها براي مناسب سازي و ايمن سازي فضاهاي عمومي، ايجاد راه هاي امن به مدرسه و ايجاد مراكز مخصوص رفاهي ويژه كودكان شيرخوار است.
معصومي افزود: اين دستورالعمل شامل 6 ماده با عناوين، تعاريف و مفاهيم، دامنه كاربرد و شمول اجراي دستورالعمل، چشم انداز، ماموريت و اهداف، شوراي اجرايي و ساختارسازماني، اصول و ضوابط برنامه ريزي و طراحي شهر دوستدار كودك، نظارت و پايش و دو پيوست با عناوين، اصول طراحي فضاهاي بازي كودكان و فرايند كلي مكان يابي فضاهاي دوستدار كودك بر اساس مقياس هاي عملكردي است.

معاون امور شهرداري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري ها اهداف عمده تهيه اين طرح را ايجاد بسترهاي لازم براي بروز استعدادها و خلاقيت هاي كودكان و نوجوانان در شهر، توسعه، نظارت، استانداردسازي، سطح بندي و نظام مندي فضاهاي فعاليتي كودكان در شهر، تامين امنيت و ايمني جهت حضور فعال و بانشاط تمامي كودكان و نوجوانان در شهر و افزايش فرصت هاي شادي و ملاقات كودكان با يكديگر در شهر و محلات شهري و كمك به ارتقاي سلامت جسمي و رواني كودكان خواند.

معصومي گفت: همچنين صندوق كودكان ملل متحد (يونيسف) از شهرهاي فعال در اجراي اين دستورالعمل حمايت مي كند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار