موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
212818
۰۸ بهمن ۱۳۹۸

«جام جهانی در جنگل» به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «جام جهانی در جنگل» عنوان تازه‌ترین اثر منتشر شده از جمال اکرمی است که در قالب کتاب‌های بخش کودک و نوجوان انتشارات کتاب نیستان روانه بازار شده است.

به گزارش کودک پرس ، جمال اکرمی نویسنده و طنز‌پرداز شناخته شده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در این اثر به سراغ روایت داستانی با موضوع برگزاری یک مسابقه ورزشی در میان حیوانات جنگل رفته است و با استفاده از طنزی ظریف که خاص او آثار اوست سعی کرده تا روایتی داستانی از این ماجرا را بازگو کند.

داستان اکرمی اما جدای از روایت داستانی شامل چند اتفاق دیگر نیز هست که در نوع خود قابل توجه است. تمرین روحیه همکاری و همدلی میان مخاطبان با استفاده از طرح داستانی برپایی یک مسابقه عمومی در کنار برشماری و مذمت برخی از صفات و ویژگی‌های شخصی ناپسند و در ادامه تقبیح آنها و نیز نمایش برخی از استعدادها و خلاقیت‌های که مخاطب این داستان می‌تواند در خلال خوانش متن آنها را کشف و اجرای آنها را در درون خود مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

داستان «جام جهانی در جنگل» از منظر دیگری با زبان طنز انحصاری بازگو می‌شود. طنزی که هدف آن نه تنها خنداندن مخاطب نیست که سعی کرده خوانش و پیشروی در متن را برای مخاطب کتاب تسهیل کند. به عبارت دیگر این کتاب را بیش از آنکه اثری طناز بدانیم باید راویگر متنی شوخ بدانیم که در پس خود سعی دارد روحیه و تفکری خاص را که در بالا مشخصات آن برشمرده شد را به مخاطب القا کند.

 

این کتاب از نظر تصویری نیز حاصل تلاش ۱۰ تصویرگر با آتیه روزگار ماست که سعی کرده‌اند با طراحی گرافیک مجتبی ‌احمدی این کتاب را برای مخاطب باورپذیرتر کنند. استفاده از تکنیک نقاشی رئال با بهره‌مندی از رنگ‌های گرم و زنده و بدون اغراق در تصویر و شکل‌بندی کاراکترها از سوی این تصویرگران داستان این کتاب را برای مخاطبان آن باورپذیرتر و جذاب‌تر کرده است.

در همین زمینه همراهی و هماهنگی ده تصویرگر در ساخت این کتاب بدون اینکه مخاطب احساس دوگانگی و یا تغییر ساختار شکل کتاب را در طول خوانش آن حس کند را نیز باید به ویژگی‌های این اثر افزود.

 

انتشارات کتاب نیستان کتاب «جام جهانی در جنگل» را با جلد گالینگور و با کاغذ گلاسه در ۲۲۴ صفحه و با قیمت ۱۹هزار و ۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

 

 

 

منبع: آنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار