موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
212768
۰۷ بهمن ۱۳۹۸

کارگاه آموزشی داستان طنز در یزد برگزار شد

با حضور نویسنده طنز کودک و نوجوان در جمع مربیان ادبی کانون پرورش فکری استان یزد، کارگاه آموزشی داستان طنز، برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، این کارگاه، با حضور سید حسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری، محمدرضا آخوندی معاون فرهنگی استان و جمعی از مربیان ادبی مراکز فرهنگی هنری کانون استان، در محل مرکز  فرهنگی هنری شماره یک یزد برگزار شد.

در اولین روز این دوره آموزشی دو روزه، احمداکبرپور مدرس این کارگاه داستان طنز، در بخش صبح مباحث سوژه و انواع سوژه، ویژگی افسانه‌ها، مفهوم و کارکرد و تکنیک‌های طنز با ذکر مثال و منابع مربوط به این موضوعات مطرح کرد.

در بخش عصر اولین روز که با حضور دکتر بابک صابری جراح فوق تخصص ارتوپد و صاحب انتشارات کودکان و داستان‌نویس کودک و نوجوان یزدی برگزار شد، راضیه ساقی و فاطمه قانع از مربیان ادبی استان، داستان‌های کوتاه طنز خود را خواندند و توسط اعضای کارگاه نقد و بررسی شد.

در ادامه بابک صابری نیز داستان خانم کلاغ نوشته خود را، از روی کتابش خواند.

ضمن نقد مختصر اعضای کارگاه، احمد اکبرپور در خصوص سفیدخوانی در داستان و ویژگی‌های آن مطالبی را عنوان کرد.

روز دوم این پودمان آموزشی نیز به صورت عملی برگزار شد که طبق نظر استاد، مربیان دوره، تمرین مطرح شده در کارگاه را نوشتند و خواندند که هر اثر براساس تکنیک و عناصر داستان طنز مورد بررسی قرار گرفت.

 

گفتنی است آثار احمد اکبرپور مدرس کارگاه آموزشی داستان طنز در یزد، به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، چینی، کره ای و ترکی استانبولی ترجمه شده‌است و نیز، قطار آن شب و شب به خیر فرمانده در چندین کشور جهان به چاپ رسیده‌ است.

 

 

 

منبع: کانون پرورش فکری

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار