موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
212729
۰۶ بهمن ۱۳۹۸

بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز گنبد در جشنواره خوارزمی شرکت کردند

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: ۱۷ هزار و ۱۰۱ دانش آموز دوره متوسطه اول در ۱۲۸ مدرسه این شهرستان در ششمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند.

به گزارش کودک پرس ، کمال‌الدین نظرنژاد اظهارداشت: جشنواره خوارزمی در تمام استان‌ها به ترتیب در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که مرحله آموزشگاهی آن از اول بهمن در گنبدکاووس آغاز شد.

وی افزود: جشنواره خوارزمی شامل ۶ محور پژوهشی، بازارچه کسب و کار دانش‌آموزی، فعالیت‌های آزمایشگاهی، زبان و ادبیات فارسی، دست‌سازه‌ها و زبان انگلیسی است که دانش‌آموزان علاقه‌مند دوره متوسطه اول می‌توانند در هر یک از این بخش‌ها شرکت کنند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: امسال ۱۰۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی دوره متوسطه اول این شهرستان معادل ۱۷ هزار و ۱۰۱ نفر حداقل در یکی از رشته‌های جشنواره خوارزمی شرکت کردند که نتایج مرحله آموزشگاهی آن نیمه دوم بهمن اعلام می‌شود تا نفرات برتر نیمه دوم اسفندماه به مرحله شهرستانی راه یابند و مرحله استانی و کشوری این جشنواره نیز تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.

 

نظرنژاد این رخداد علمی – مهارتی را فرصتی مناسب برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و به فعلیت رساندن ایده‌های خلاقانه آنان و نیز مهارت و حرفه‌آموزی در کنار درس دانست و گفت: رویکرد ششمین جشنواره خوارزمی کارآفرینی است و بر همین اساس امسال بیشتر علاقه‌مندی دانش‌آموزان گنبدکاووس به بازارچه کسب و کار بوده است.

وی افزود: سال گذشته دو دانش‌آموز گنبدکاووس در محور زبان انگلیسی و پژوهش به ترتیب رتبه اول و دوم کشوری را از آن خود کردند که امیدوارم کسب این افتخارات بیشتر از قبل ادامه داشته باشد.

 

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس همچنین از ثبت اختراع معین خرمالی دانش آموزش پایه دهم رشته مکانیک هنرستان شهید باهنر این شهرستان خبر داد و گفت: این دانش آموز موفق به ساخت دستگاه چندمنظوره کشاورزی با توانایی انجام چندیدن کار در این حوزه شامل سم‌پاشی، بذرپاشی، کودپاشی، هرس درختان، چمن زنی، شخم‌زنی، آب پاش و جمع‌آوری زیتون شد که برای تکمیل اختراع، وی را به پارک علم و فناوری شرق استان معرفی کردیم.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار