موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
212682
۰۶ بهمن ۱۳۹۸

۲۵۸ میلیون کودک و نوجوان به مدرسه دسترسی ندارند

آموزش یکی از حقوق بشری، یک خیر عمومی و یک مسئولیت عمومی است؛ این در حالی است که هم‌اکنون نیز میلیون‌ها کودک و بزرگسال به آموزش دسترسی نداشته و به دلایل مختلفی از آن محروم‌اند.

به گزارش کودک پرس ، امروزه ۲۵۸ میلیون کودک و نوجوان هنوز به مدرسه دسترسی ندارند، حدود چهار میلیون کودک و جوان پناهنده از این حق محروم بوده و ۷۷۳ میلیون بزرگسال در سرتاسر جهان قادر به خواندن و نوشتن نیستند که اغلب آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

این افراد از حق تحصیل که از حقوق بشری محسوب می‌شود، محروم مانده‌اند و این امر غیر قابل قبول است.

در روز بین‌المللی آموزش، ۲۴ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی مصادف با چهارم بهمن ماه، حق آموزش در سراسر جهان جشن خواهد گرفته شد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۲۴ ژانویه را در تجلیل از نقش آموزش و پرورش برای صلح و توسعه به عنوان «روز بین‌المللی آموزش» نامگذاری و اعلام کرده است.

شهرهای یادگیرنده یونسکو از همه مناطق به تجلیل از لذت یادگیری و نشان دادن چگونگی این که یادگیری می‌تواند به توانمندسازی مردم، حفظ کره زمین، ایجاد کامیابی مشترک و تقویت صلح کمک کند، می‌پیوندند.

 

شهرهای یادگیرنده یونسکو عامل اصلی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل هستند. آن‌ها سیاست و عمل خوب را ترویج می‌کنند و از طریق یادگیری مادام‌العمر، توسعه پایدار در سطوح مختلف را تقویت می‌کنند.

از دیدگاه یونسکو ، شهر یادگیرنده، شهری است که تمامی منابع خود در هر بخش را برای تحقق مواردی از جمله ارتقای یادگیری فراگیر از پایه تا آموزش عالی، احیای یادگیری در خانواده‌ها و محله‌ها، تسهیل یادگیری برای کار و در محل کار، گسترش استفاده از فناوری‌های نوین در یادگیری، ارتقای کیفیت یادگیری و پرورش فرهنگ یادگیری در سراسر زندگی بسیج می‌کند و شرایط اصلی ایجاد یک شهر یادگیرنده نیز بسیج کلیه منابع و استفاده از آن‌ها، حاکمیت و مشارکت کلیه ذی‌نفعان و تعهد و اشتیاق قوی سیاسی است.

در مجموع ۲۲۴ شهر از ۵۲ کشور عضو شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو هستند.

بدون آموزش فراگیر و عادلانه و فرصت‌های مادام العمر برای همه، کشورها در دستیابی به برابری جنسیتی و شکستن چرخه فقر که میلیون‌ها کودک، جوان و بزرگسال را از زندگی بازمی‌دارد، موفق نخواهند شد.

 

بنا بر گزارش سایت ایندیااجوکیشنری، شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده یونسکو با هماهنگی موسسه یادگیری مادام‌العمر یونسکو ، از تمرین و یادگیری مادام‌العمر در شهرهای عضو برای ارتقای سیاست گفت‌وگو و یادگیری همسالان، مستندسازی استراتژی‌های مؤثر و عملی خوب، تقویت مشارکت، فراهم کردن توسعه ظرفیت، توسعه ابزار و وسایلی برای پیاده سازی و نظارت بر استراتژی‌های یادگیری شهرها حمایت می‌کند.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار