موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
212654
۰۵ بهمن ۱۳۹۸

بازماندن ۲۵ هزار کودک گلستانی از تحصیل/ مدارس مناطق ییلاقی تبدیل به مراکز رفاهی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: حدود ۲۵ هزار کودک در سن تحصیل که باید بر سر کلاس‌های درس حضور داشته باشند بنا به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، احسان گوهری‌راد اظهارداشت: حدود 25 هزار نفری که در سن تحصیل هستند و باید در سر کلاس‌های درس حضور داشته باشند یا از تحصیل بازمانده‌اند و یا ترک تحصیل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 70 درصد دانش‌آموزان در استان به دلیل شرایط اقتصادی ترک تحصیل می‌کنند، گفت: حتی در روستاهای دور افتاده نیز مسائل اقتصادی بیش از مسائل فرهنگی در ترک تحصیل دانش‌آموزان موثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه بازگرداندن این کودکان به تحصیل نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهاست، خاطرنشان کرد: حدود 17 هزار دانش‌آموز استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بخشی نیز مددجوی بهزیستی هستند، در صورتی که حمایت‌ از این دانش‌آموزان به صورت کامل انجام نشود، احتمال ترک تحصیل وجود دارد.

وی گفت: مقصر بخشی از این مشکلات آموزش و پرورش است و ممکن است ما مدرسه‌ای در مقاطع متوسطه اول و دوم در یک روستا نداشته باشیم و همین مسئله منجر به ترک تحصیل دانش‌آموزان شود. با اینکه هزینه رفت و آمد دانش‌آموزان این مناطق هم پرداخت می‌شود بازهم برخی خانواده‌ها تمایلی برای ادامه تحصیل فرزندان خود ندارند.

گوهری‌راد اعلام کرد: سالانه مبلغی در حدود 3 میلیارد تومان برای هزینه سرویس رفت و برگشت نزدیک به 7 هزار دانش‌آموز استان اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به بلااستفاده بودن مدارس برخی مناطق استان به ویژه در ییلاقات گفت: حدود 14 مدرسه در مناطق ییلاقی استان چنین شرایطی دارند که عمدتا در شهرستان‌های علی‌آباد، رامیان و مینودشت واقع شده‌اند. این مدارس با اعمال برخی تغییرات تبدیل به مراکز رفاهی ویژه فرهنگیان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: علاوه براین مصوبه‌ای در استانداری داشتیم که براساس آن مدارسی که بدون استفاده باقی مانده است را می‌توانیم در اختیار برخی دستگاه‌ها از جمله ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاداسلامی و کتابخانه‌ها قرار دهیم تا مردم این مناطق از خدمات دیگری برخوردار شوند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار