موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
212628
۰۳ بهمن ۱۳۹۸

انتشار رمانی برای نوجوانان و تولید انیمیشن با موضوع اهدای عضو

انتشار رمان نوجوان «عکس یادگاری بگیریم» و تولید انیمیشن «هدیه‌ای برای تو» با موضوع اهدای عضو از جمله اخبار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

به گزارش کودک پرس ، سمانه اسدی کارگردان این انیمیشن هفت‌دقیقه‌ای با اشاره به این‌که هدیه‌ای برای تو نام موقت این اثر است، درباره چرایی انتخاب موضوع اهدای عضو برای ساخت انیمیشنی برای مخاطبان کودک و نوجوان، گفت: تا حالا ندیده‌ام انیمیشنی با این موضوع برای نوجوانان ساخته شود. موضوع اهدای عضو بسیار مهم است و باید بچه‌ها از سنین پایین با آن آشنا شوند.

کارگردان هدیه‌ای برای تو یادآور شد: البته در این انیمیشن موضوع اهدای عضو را در فضایی فانتزی و حتی برخی مواقع شاد برای نوجوانان مطرح می‌کنم، زیرا قرار نیست پرداختن به این موضوع برای نوجوانان مانند بزرگسالان، فضایی جدی و غمگین داشته باشد. این انیمیشن دوبعدی و با تکنیک طراحی دیجیتال ساخته می‌شود.

اسدی درباره روند تولید این انیمیشن نیز افزود: در حال حاضر ریل و طراحی شخصیت هدیه‌ای برای تو انجام شده و روی طراحی فضا و انیمیت آن کار می‌کنم. ساخت این انیمیشن حدود دو سال طول می‌کشد زیرا تمام کارهای آن را خودم انجام می‌دهم.

سمانه اسدی پیش از این با ساخت انیمیشن رفت با موضوع مهاجرت برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره ۱۰۰ شده است.

 

رمان نوجوان عکس یادگاری بگیریم چاپ شد

کتاب عکس یادگاری بگیریم به نویسندگی محمدرضا یوسفی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و از مجموعه رمان نوجوان امروز به نویسندگی محمدرضا یوسفی از سوی انتشارات کانون برای اولین بار منتشر شد.

همان‌طور که ادبیات جهان به سمت داستان‌هایی با موضوع کودکان با نیازهای ویژه پیش رفته است، ‌نویسندگان ایرانی هم درباره‌ی کودکان و نوجوانانی می‌نویسند که بزهکاری، اعتیاد، بیماری و… زندگی آن‌ها را تغییر داده است.

در این داستان زندگی چند کودک و نوجوان روایت می‌شود که در کانون اصلاح و تربیت زندگی می‌کنند. دلیل حضور هر کدام از آنها متفاوت است و هر یک سرگذشت متفاوتی دارند. این داستان براساس یک اتفاق واقعی یعنی قتل یکی از مادریارها در کانون اصلاح و تربیت الهام گرفته شده است. این رمان مناسب نوجوانان بالای ۱۵ سال همزمان در سه چاپ و در مجموع شمارگان ۷ هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شد و به بازار رسید.

 

رمان عکس یادگاری بگیریم در ۱۴۰ صفحه به قیمت ۲۰ هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و مجموعه شهر کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار