موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
212596
۰۳ بهمن ۱۳۹۸

نوجوان سوئدی سران جهان را در داووس به چالش کشید

گرتا تونبرگ فعال نوجوان سوئدی که از شرکت کنندگان در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد (داووس) است، انفعال و بی‌تفاوتی سران جهان را نسبت به بحران تغییرات اقلیمی و زیست محیطی به چالش کشید.

به گزارش کودک پرس ، این نوجوان سوئدی در یک نشست در داووس با حضور دیگر فعالان نوجوان گفت، آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی اولین گام در مقابله با گرم شدن زمین است و به اقدامات بیشتری نیاز هست.

تونبرگ افزود: در تشکیل این ائتلاف ها (مقابله با گرمایش زمین) فقط من نبودم همه جوانان تلاش کردند تا این ائتلاف ها را شکل دهند. اکنون همه مردم آگاه شده اند و آب و هوا و محیط زیست دیگر مسائل بسیار مهمی هستند.

فعال محیط زیست سوئدی با این حال گفت: مقابله با تغییرات آب وهوایی به آگاهی عمومی بیشتری نیاز دارد. این تنها نقطه آغاز کار است و همه بیشتر به آنچه که دانشمندان درباره تغییرات آب وهوایی و گرمای زمین می گویند، گوش دهند.

این نوجوان ۱۷ ساله در نشست روز سه شنبه تحت عنوان «مسیری پایدار به سمت اینده ای مشترک» خطاب به سیاستمداران حاضر در نشست داووس گفت: فرصت چندانی تا مقابله موثر بحران آب و هوایی باقی نمانده است.

 

وی که با اظهاراتش در حمایت از محیط زیست خشم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را برانگیخته است همچنین گفت به لطف تلاش جوانان اکنون تغییرات آب وهوایی و محیط زیست اهمیت یافته است اما هنوز هم باید کارهای زیادی انجام شود زیرا انتشار دی اکسید  کربن کاهش نیافته است.

ترامپ پیش تر در واکنش به انتخاب تونبرگ به عنوان شخصیت سال مجله تایم گفته بود: خیلی مسخره است. گرتا باید روی مشکل «کنترل خشم خود کار کند» بعد با دوستش به تماشای یک فیلم قدیمی برود. گرتا آرام باش.

تونبرگ فعال ۱۶ ساله سوئدی که به بنیانگذار اعتصاب‌های دانش‌آموزی در مورد تغییرات اقلیمی مشهور است، در افتتاحیه اجلاس نشست اقلیم سازمان ملل گفت: نسل کنونی جوانان، نسلی است که با بیشترین آلودگی در جهان مواجه است و باید تغییرات اقلیمی بسیاری را تحمل کند.

وی خطاب به رهبران جهان گفت: من نباید اینجا باشم. من باید در آن طرف اقیانوس به مدرسه برگردم اما همه شما امروز برای دادن امید به جوانان به اینجا آمده اید.

 

پنجاهمین گردهمایی سالانه مجمع جهانی اقتصاد امسال هم طبق سنت سالیان اخیر در اواخر نخستین ماه میلادی و از ۲۱ تا ۲۴ ژانویه (۱ تا ۴ بهمن) همچون دوره های پیش در شهر داووس سوئیس و با حضور سران و صاحبنظران سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف برگزار می شود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار